Laadvloer belasting

Goedeavond!

Ik las net, tot groot vermaak, in de gebruikshandleiding dat wanneer je een reservewiel hebt onder de laadvloer van je Kodiaq dat je dan je laadvloer met 5kg mag belasten...
Nu is de laadvloer bizar dun en lijkt gemaakt van waaibomenhout, maar 5 kg dat zal toch zeker niet?!?
 

EdK

Forumguru
Plak je het toch op een triplex plaat van 8mm, kan hij meteen stukken meer aan
 

reinierh

Senior Member
Ik kan in de handleiding niet vinden dat er maar 5kg in de koffer mag. Wel staat er een berperking voor de kleine plastic vakjes aan de zijkant. Kun je aangeven waar dit precies staat?

aha gevonden..
Bij wagens met noodreservewiel onder de bodembe- kleding in de bagageruimte bedraagt de maximale belasting van de bodembekleding 5 kg.

Dit gaat dus over de bodem bedekking onder een dubbele/variabele laadvloer.
 

elsinga

Forumguru
De (niet bestelbare helaas) dubbele laadvloer mag ook maar tot 75kg belast worden. Mijn zelfgemaakte heeft veel meer ondersteuning, die durf ik wel vol te belasten.
 

Herre

Senior Member
Maar dit staat toch in het hoofdstukje variabele laadvloer?!? Dat kan toch niet met een reservewiel. of mis ik dan iets.
 
Ik kan in de handleiding niet vinden dat er maar 5kg in de koffer mag. Wel staat er een berperking voor de kleine plastic vakjes aan de zijkant. Kun je aangeven waar dit precies staat?

aha gevonden..
Bij wagens met noodreservewiel onder de bodembe- kleding in de bagageruimte bedraagt de maximale belasting van de bodembekleding 5 kg.

Dit gaat dus over de bodem bedekking onder een dubbele/variabele laadvloer.

Er staat toch dat als je een reservewiel onder de bodembekleding hebt dat de bodembekleding dan met 5kg belast mag worden. Dat is dan toch de bodembekleding van je kofferbak? Of mag je max 5kg op de ruimte leggen waar je reservewiel in ligt? Apart verhaal.
 

reinierh

Senior Member
Er staat toch dat als je een reservewiel onder de bodembekleding hebt dat de bodembekleding dan met 5kg belast mag worden. Dat is dan toch de bodembekleding van je kofferbak? Of mag je max 5kg op de ruimte leggen waar je reservewiel in ligt? Apart verhaal.
Ja maar dat is dus onder de dubbele bodem.
 

reinierh

Senior Member
De (niet bestelbare helaas) dubbele laadvloer mag ook maar tot 75kg belast worden. Mijn zelfgemaakte heeft veel meer ondersteuning, die durf ik wel vol te belasten.
Ook die 75 kilo is alleen als deze in de hoogste stand staat.
"De maximaal toegestane belasting van beide platen tegelijkertijd in de boven-
ste stand bij de vijfzitter-uitvoering » afb. 157 -  bedraagt 75 kg. Voor het
transport van zware voorwerpen moeten de platen in de onderste stand wor-
den gezet."

Dus dat valt dan ook weer mee.
 

ErikVM

Lid
Ik heb 2 kleine kinderen, 3 jaar en 18 maand. Die dunne plaat heeft bij mij al serieus afgezien en een heel pak zwaarder beladen geweest dan 5kg of 75kg. Ik heb ze nog geen kik weten geven of zelfs maar een kreukje of barstje zien verschijnen
 

elsinga

Forumguru
Ik ben nu wel benieuwd hoe de laadvloer er nu dan uit ziet :)

Zal later vandaag wel even een foto maken. Maar ik heb het principe gevolgd van een Duitser die het online heeft gezet, maar wel wat dikker materiaal gebruikt. Aangezien mijn frame onder de bovenplaat op de rand van de koffer (en dus het chassis) steunt is de belastbaarheid in mijn geval makkelijk honderden kilo's.
 
Bovenaan Onderaan