Laadkabel vergrendeling hapert

AWPH77

Lid
Goedemorgen allemaal,

Ik heb mijn Superb uit 2016 eind vorig jaar ingewisseld voor een Superb IV uit 2020. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ik loop alleen tegen een klein probleempje aan bij het laden. Ik heb inmiddels al meerdere keren gehad dat de auto mijn laadkabel niet accepteert. Als ik de stekker van de kabel in de laad opening stop, hoor ik de vergrendeling, maar hij ontgrendeld ook direct weer. Hij probeert het drie keer en geeft dan een rood lampje. Het ligt niet aan de laadpaal, want ik heb de stekker nog niet in de laadpaal gestopt. Het ligt ook niet aan de laadkabel, want hij doet het bij verschillende kabels. Het lijkt vooral te gebeuren nadat ik onze auto's heb omgewisseld om te laden en de Superb maar iets van 50 meter heeft gereden. Als ik vervolgens een klein rondje rij, werkt het wel goed. Als ik de Superb aan de laadpaal zet nadat ik er verder/langer mee heb gereden, heb ik dit probleem nog niet gehad.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Groeten André
 

Antera

Donateur
Lijkt er duidelijk op dat hij niet goed erin wilt vallen. Steek je de stekker er wel ver genoeg in?
 

AWPH77

Lid
Hoi Antera,

Ik heb alles al geprobeerd. Ik voel duidelijk verschil tussen het niet kunnen vergrendelen als de stekker er niet ver genoeg in zit en de situatie die ik heb. De stekker wordt wel vergrendeld, maar ontgrendeld direct weer.

Groeten André
 

AWPH77

Lid
Even een update.....inmiddels werkt het helemaal niet meer, dus ook niet na een kort rondje rijden. Ik wilde een afspraak maken bij mijn Skoda garage, maar kan pas half april terecht . Paar andere garages gebeld, maar tussen Utrecht en Zwolle hebben ze pas half april tijd. Ik zag op dit forum iemand met een Octavia met een soortgelijk probleem. Ben benieuwd of daar wat uit komt. Ik laat het weten als ik meer weet.
 

AWPH77

Lid
Voor de geïnteresseerden: het motortje van de vergrendeling bleek defect. Deze is vervangen, waarna het probleem zich vooralsnog niet weer heeft voorgedaan.
 

Antera

Donateur
Komt veel voor. is een standaard onderdeel wat bij diverse VAG auto's helaas regelmatig kapot gaat.
 
Bovenaan Onderaan