Laad maar 4.5 kwh ipv 11

motormuis1973

Nieuw lid
Goedemiddag

Mijn enyaq heeft altijd 11 kwh geladen aan een thuislader.
Ik kreeg naar 3en tijdje een terugroepactie waarbij 3 cellen baterijen zijn vervangen.
Vanaf dit moment laad hij nog maar 4.5 kwh aan mijn lader.
Kan het een instelling zijn in de auto en waar kan ik die dan vinden.
Alvast bedankt

Groet Andre van Marle.

Japanese Power

Donateur
Je kunt dit in de auto tijdens het laden maar ook in de app instellen dat het laden op halve kracht gaat. Best kans dat een monteur dat met het testen even heeft aangezet. Alleen blijft deze altijd op de laatste gekozen instelling staan.

Thuis gaat hij dan van 10 naar 5. Maar niet lager dan de helft van de snelheid zoals bij jou.

Japanese Power

Donateur
Hoelang heb je je Enyaq en op welke software zat je? En op welke versie zit je nu na de celvervanging. Zomaar wat gedachten die misschien kunnen helpen met het oplossen…

hemi24

Forumguru
Of je auto staat op laden met verminderde laadstroom, of het is de loadbalancing van je laadpaal…

Smeeuwis

Donateur
Kies in het menu voor Laden, daar kan je instellen of je de laadstroom wil begrenzen. Kan je ook per opgeslagen laadlocatie regelen.

Als de auto aan het laden is geeft hij op het scherm aan met hoeveel kW dat gaat. In de app kan je dit ook zien overigens.

En het staat allemaal in het instructieboekje

P.s.: Even voorstellen in de meet and greet wordt op dit forum hoog gewaardeerd…

JJ te G

Donateur
Bij WallBox kan je in de app van het laadstation het laadvermogen instellen tussen 6 en 16A per fase. Dit is bij de meeste laders zo.

Bijlagen

• IMG_9010.PNG
    IMG_9010.PNG
    78,3 KB · Weergaven: 10
Bovenaan Onderaan