Kwaliteit remschijven en rem blokjes !

Als we de aanbiedigen zien kom je heel wat merken en prijzen tegen. Brembo met zijn verschillende categorie´n , Bosch, maar Barum (Tsechié) komt hier wel zeer prijs gunstig te voorschijn. Voor rond de 100 e vervangt je zelf de volledige schijven en remblokjes van uw wagen Heeft hier iemand ervaring of aanmerkingen over. Barum schijnt een zeer goeie naam te hebben met lange ervaring !
 

brepus13

Forumguru
Persoonlijk kies ik gewoon goede merk spullen. Ik bespaar al een hoop door het zelf te doen en zelf te bestellen tov oem/dealer. Ik loop liever geen risico met mijn remmen....

Bovendien is je financiële voordeel snel weg als je schijven in NO time krom zijn.
 
Een discussie beginnen op dit forum kan verrijkend zijn, als men nu 100 of 150 e betaald tussen minder bekend of zeer bekend is relatief . Maar goedkopere merken zoals Barum zijn OEM voor skoda (dit betekend dat ze onderdelen leveren voor de assemblage van skoda modellen. De vraag is gewoon als er iemand negatieve ondervinding heeft met dit merk.
Misschien zal ik wel kiezen voor een zeer bekend merk, terwijl de originele misschien OEM van een niet bekend merk zijn ???
 

Agent327

Forumguru
Voor vervangen van remmen en/of remonderdelen kies ik voor origineel of een betrouwbaar merk zoals: ATE, TRW, Delphi, Bendix, Bosch of Valeo. Van de goedkopere merken zoals BOLK, Barum etc. heb ik mijn buik vol, 2 keer een miskoop geweest waardoor kromme remschiven tot gevolg.
 
Bovenaan Onderaan