Kunststof spatbordranden

cali05

Forumguru
Vandaag de Karoq naar de dealer voor de eerste beurt. Gevraagd of de zwarte spatbordranden ook gemonteerd konden worden. Vooraf geen prijsopgaaf gevraagd maar ingeschat dat het rond de €300,- zou kosten. Montage was €70,- ex. Totaal €420, incl. Staat goed of het 't waard is, tja......
IMG_3725.JPG
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
Zonder is een kaal gezicht, de blote billen zijn hier idd van toepassing. Laten we eerlijk zijn,
echt mooi met die randen is het helaas ook niet, de randen zien eruit alsof er achteraf gedacht
is..... hé..... toch wel een beetje kaal, wat zullen we daar eens aan gaan doen.

De randen zijn over het spatbord geschoven en zijn hierdoor een vuilvanger geworden, tis te
hopen dat het daaronder niet gaat roesten. Als je bij de concurrentie kijkt, dan is het op
dat gebied vaker toch wel stukken netter afgewerkt en ziet het er niet zo "achteraf ook nog
eens bedacht we zijn wat vergeten gevalletje" uit. Sorry voor Skoda, maar samen met nog wel
een paar puntjes, is dit helaas ook een iets minder geslaagd onderdeeltje van de Karoq.

Oh.... was overigens zeer blij dat het in de optielijst stond want ik wilde het meteen al hebben
zonder er een 4x4 voor te hoeven bestellen en had dat tijdens het eerste gesprek bij de
dealer al kenbaar gemaakt. Het kost dan €140,-- euro zoals ook @petertje1970 al opmerkt.

In vertrouwen, zonder prijsopvraag bij je dealer besteld, denk dat ie op jouw kosten een fijne
wintersportvakantie wil gaan houden. Vind het niet gek dat de mensen de merkgarages mijden
als de pest, zulke prijzen vragen en dan snap je niet dat ze nog klagen dat ze er niet van kunnen
rondkomen.

Ben ook benieuwd hoe ze het monteren, al denk ik dat het een combinatie van klemmen, kit en
wat antieroest bescherming is, wat wel vakkundig gebeurt is.... jouw het vel over de oren trekken,
en dan zeg ik het heel netjes.
 

cali05

Forumguru
jouw het vel over de oren trekken,en dan zeg ik het heel netjes.
Als ik dit niet had gewild, had ik vooraf een prijsopgaaf moeten vragen en moeten onderhandelen. Heb ik niet gedaan. Dan zit de wereld zo in elkaar. Keurige specificatie van de kosten gehad en.... eerder uitermate goede ervaringen met deze dealer gehad. Als ik zou vinden dat alle dealers dieven zijn dan moet ik geen nieuwe auto rijden, dit soort accessoires niet laten monteren en zelf het onderhoud doen. Doe ik niet, dus dan is dit wat het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Beauri

Forumguru
Het is wat het is...... als je daar mee kan leven is dat geen probleem.

Zelf heb ik daar wat meer moeite mee, zou dan zelf ook eerder wat gaan shoppen
voordat ik mij zou overgeven aan de dealer als ik weet dat hij niet altijd even
prijsgunstig is om het maar even vriendelijk te zeggen.

Zo wil ik graag een zwarte rand om de grille ipv dat chroomkleurige geval,
misschien een paar zwarte spiegelkapjes en de spoiler in het zwart en ook
de deurgrepen mogen van mij zwart, Voor deze cosmetische ingrepen wil
ik natuurlijk best betalen, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben, de beste
aanbieder krijgt de job, en dat hoeft niet de goedkoopste te zijn.

Het groeit bij mij helaas ook niet op de rug en makkelijk komt het ook
niet binnen, dan geef je het ook niet makkelijk weg en ik denk er dan
misschien wat moeilijker over:thinking:
 

CDK

Forumguru
Voor degenen die keuzestress hebben, wijn of azijn, heb ik een alternatief, namelijk wijnazijn :deuk:
3a83fa1b7613aeb64ce2504d41d722ef.jpg


En inderdaad zoals reeds opgemerkt, nu maar weer on-topic :jaja:
Ik ben fan van de spatbordranden :jaja:
 
Bovenaan Onderaan