Kromme remschijven

Gouds

Nieuw lid
fabia 2 2011. Bij aankoop met 60k km werden er nog nieuwe schijven op gezet. Met de beurt na 19k moeten er weer nieuwe schijven op. Weer trillen in het stuur. Begint met het remmen.

Is dit een meer voorkomend probleem? Weet iemand een achterliggende oorzaak?

Niels83

Forumguru
Wij hadden het. Schijven laten vlakken na 2k was het terug. Nieuwe blokken en later schijven kwam het steeds terug. Uiteindelijk nwe set en al 80k geen last meer van.

Dealers zeggen allemaal (die ik sprak) datbhet bijna nooit voorkomt. Toch heeft vag een statement erover. Het komt doordat je met warme schijven door een plas rijdt.

Bij ons kwam het na 2000 kilometer steeda terug ook, dat reed mijn vrouw in 2 weken, en ook in 2 weken dat het niet regende kwam het terug.

Vervele de situatie zonder gevonden oplossing want het is de schuld van de bestuurder

vinco

Lid
Wij hadden het. Schijven laten vlakken na 2k was het terug. Nieuwe blokken en later schijven kwam het steeds terug. Uiteindelijk nwe set en al 80k geen last meer van.

Dealers zeggen allemaal (die ik sprak) datbhet bijna nooit voorkomt. Toch heeft vag een statement erover. Het komt doordat je met warme schijven door een plas rijdt.

Bij ons kwam het na 2000 kilometer steeda terug ook, dat reed mijn vrouw in 2 weken, en ook in 2 weken dat het niet regende kwam het terug.

Vervele de situatie zonder gevonden oplossing want het is de schuld van de bestuurder

Ik heb exact hetzelfde gehad 2 jaar geleden met mij Seat Ibiza ST(leaseauto) toentertijd, ook kromme remschijven.
In 1e instantie wilde ze dit verhalen op mij met als argument een niet juiste rijstijl, meerdere malen abrupt remmen werd mij in de schoenen geschoven.

Toen netjes uitgelegd dat ik dat een stuitende conclusie vond aangezien dat A niet te tonen was en B ik absoluut iemand bent die zeer zuinig op zijn spullen is + een beetje kwaliteit remschijf niet zomaar krom trek door abrupt remmen.
Ze mochten de auto per direct houden als ze dat op mij gingen verhalen, met het inleveren van de autosleutels en mij werkgever aan de andere kant van de telefoonlijn werd er uiteindelijk toch ter plaatsen besloten dit niet te verhalen op mij en dan het dan misschien toch kon komen door een diepe plas waar ik doorheen was gereden terwijl de schijf erg warm was.

Eindstand is de schijf vervangen, enkele maanden later exact hetzelfde probleem dit weer aangeven dat het gewoon een technisch mankement aan de auto is ipv de bestuurder dit in de schoenen proberen te schuiven.
Ik heb dit toen niet meer laten repareren omdat de auto uit de lease zou gaan.

Zover ik dus weet is dit wel een bekend iets bij VAG en zou me dus zeker niet zomaar laten afschepen door de dealer.

vleier

Forumguru
Het is wel bij meer autos van VAG het probleem ja. van de A3 tot Leon en de Golf tot de Fabia.
Overal proberen ze het op de bestuurder te verhalen. Veel zijn er ook dom en denken dat zij ook de schuld zijn maar ergens kan dit niet.
Een rem moet gewoon tegen een noodstop kunnen. Dus het verhaal van aso rijden is gewoon een beetje overdreven. Hooguit wat het probleem kan zijn is dat wanneer de handrem erop word gezet dat de remmen ongelijk matig afkoelen (dit was in ieder geval de uitleg die ik kreeg toen ik de bedrijfswagen (2008 ford f150) naar de garage bracht met hetzelfde probleem.

SuperBeeb

Forumguru
Passat gehad met zelfde probleem. Zelfs naar geschillencommissie geweest. Daar leken ze in de zitting mijn kant op te gaan, maar uiteindelijk toch in het ongelijk gesteld. Vertrouwen in dealer en commissie kwijt.
Ook ik kreeg de gebruikelijke 'plas-of te hard remmen'-smoes. Ze geloven daar echt in bij Pon.

vleier

Forumguru
PON heeft nu ook al een claim bij zich liggenv an audi S3 rijders. Die hebben ook last van kromme remschijven en daarvan zijn de vervangingskosten echt een rib uit je lijf (bedragen verschillen van 5000 euro tot 15000 euro).
Hierbij word aangegeven dat de bestuurders allemaal slecht om gaan met hun auto. Van circuitracen (niet aantoonbaar) tot aan het slechte remmen.
Nu zijn ze erachter dat als het systeem dat de auto laat sturen (torquevectoring) uit zetten dat het dan allemaal beter gaat aangezien die iedere keer een klein beetje de remmen belast om ze droog en vuil vrij te houden.
Hierdoor is er extra slijtage en is het sneller zo dat de remmen krom trekken of dat ze na 5000 km al helemaal op zijn.

vleier

Forumguru
5000 - 15000 euro voor een setje remschijven? :sterretjes: Dat zijn Formule-1 prijzen!

Jha als je een auto die nieuw alleen zonder opties al 50.000 kost dan kan dat er wel af. en dat is ook omdat de remmen een hele aparte vorm hebben.
Daarnaast zeggen ze bij de dealer dan ook weer gelijk dat er meer vervangen moet worden.
Maar zo ks het juist wel vaker. Als er 4 ringen op staan trekken ze je al een poot uit voordat je wegrijd.

Het maakt ook eigenlijk niets uit waar je een auto weg haalt. Vaak ben je al meer kwijt dan je had geplant voordat je weg rijd. Alleen sommige bedragen zijn makkelijker uit te leggen bij autos uit een duurdere prijs klasse. Nu is het juist zo dat in andere europese landen hierdoor door de importeur garantie word gegeven.
Maar wij mogen blij zijn hier in Nederland. Pon gaat je niet helpen over het algemeen. En dan maakt het niets uit of je een Audi een Bentley of een Seat of Skoda haalt. Als klant zeur je alleen maar en moet je maar betalen.

@Handige Harry had je het overijn post of over de topic.
Als het over mijn post gaat dan is het een dsg bak.

Bovenaan Onderaan