Krik uit Octavia 2 te gebruiken?

Okkie2

Nieuw lid
Hi,

eindelijk gaat mijn octavia 2 FL vervangen worden door een octavia 3 uit 2019.

In de nieuwe auto zit een reparatieset met compressor.
Zelf heb ik in de oude auto een reservewiel met krik. Die kan ik eventueel meenemen naar de nieuwe auto.
Weten jullie of ik de krik kan gebruiken op de nieuwe 3?

Ik denk dat ik op vakantie liever een reservewiel heb namelijk.
 

hemi24

Forumguru
En anders haal je er eentje bij de sloop of bij de dealer, zal waarschijnlijk ook weinig meer dan 2 tientjes kosten...
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij heeft het merendeel van de Vagmodellen al sinds 1973 een vrijwel ongewijzigde krik, alleen voor de SUV's, Transporters, LT's, Crafters en Amarok durf ik dat niet te zeggen.
Ik heb overigens al jaren een klein garagekrikje (20-24 euro bij Aldi of Lidl) achter mijn reservewiel liggen, samen met een zelf op maat gemaakt rubberblok. Zowel bij de Fabia I combi als bij de Fabia III combi past dat gewoon onder de mat.
 

hemi24

Forumguru
officieel heeft de 3e generatie een iets andere krik:

104338b.jpg



Tegenover de krik uit de O2 :

skoda-octavia-mk2-1z-domkratas-dankratas1.jpg
 

brepus13

Forumguru
Ik doelde ook meer op de bovenkant. Deze hebben allebei een groef en passen dus gewoon onderling.
 

ertromp

Forumguru
Als er hoogteverschil zit in de randen van de bovenkant van de krik is die onderling niet te wisselen ook al hebben ze beide een groef. De carrosserie van de O3 zal te veel steunen op 1 kant van die bovenkant. Dus echt de bijbehorende O3 krik op de kop tikken
 
Bovenaan Onderaan