Krijg je een voorwaarschuwing wanneer oliepeil te laag is?

skodamichael

Senior Member
Ff een korte vraag.
Morgen gaan we van Kroatië terug richting Oostenrijk een flink stuk rijden.
Nu heb ik net ff vlug de oliepeilstok eruit getrokken maar er zat niet veel olie aan.
Ik kan het ook niet fatsoenlijk peilen omdat de auto wat schuin staat er is hier ook geen mogelijkheid om de auto vlak weg te zetten.(de fatsoenlijke parkeerplaatsen zijn continu bezet)
Bij mij vorige auto was ik gewend dat ik het niveau gewoon vanuit de auto kon peilen deze had niet eens een peilstok.
Ook ben ik gewend van audi dat je een voorwaarschuwing krijgt wanneer er olie bij moet dus niet het rode lampje als het al te laat is.
Krijg je bij de skoda superb 2.0 tsi 4x4 272pk uit 2019 ook een voorwaarschuwing? Zoja dan hoef ik mezelf natuurlijk nergens zorgen om te maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties en een fijne avond toegewenst.

hemi24

Forumguru
Je krijgt wel een oranje/gele melding en dan kun je er een litertje ingooien.

Wel vreemd als je in 1.000 km van oliepeil max naar bijna min gaat…

skodamichael

Senior Member
Ik denk een oranje waarschuwing
Oke top.
1000km geleden stond het niveau nog op max dus het zal wel vals alarm zijn lijkt mij maar toch.
Je krijgt wel een oranje/gele melding en dan kun je er een litertje ingooien.

Wel vreemd als je in 1.000 km van oliepeil max naar bijna min gaat…
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik denk ook dat er niks aan de hand is de auto staat nogal schuin en ooknog eens wat achterover dus aan alle kanten van de peilstok vandaan.
Ik was vooral benieuwd of je dus de oranje/gele melding krijgt.

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie!

Gysman

Senior Member
Let op: olie peilen als ie horizontaal staat, en, nog veel belangrijker: wacht een kwartiertje nadat je de auto gestopt hebt, zodat alle olie terug kan lopen.

Bovenaan Onderaan