Kriebel kriebel

Door mijn werkgever is er een Skoda Fabia Combi Greenline Businessline besteld. 1 die al aangemeld is eind vorig jaar, zodat ik toch nog met 14% bijtelling kan rond rijden. Sowieso al fijn dat mijn nieuwe baas hier opdracht voor heeft gegeven.

Ik heb de wagen zelf nog niet gezien, maar mag hem vrijdag gaan halen in De Meern.

Zodra ik hem in bezit heb, zal ik er wat fotookes van maken ;).

Is mijn "kriebel" terecht? Of zit ik mijzelf helemaal rijk te rekenen voor niks? :rolleyes:

Jaa ik denk het wel!
Haha kriebel zit in de auto (van spanning)

Nou, als ik op de site van Skoda kijk, zie ik dat deze nieuwe auto's vanaf 20% bijtelling beschikbaar is.
En dat schijnt per 1 januari 2013 te zijn. Daarom is het voor mij voordeliger om een auto van vóór 2013 aan te schaffen.

RayDelft

Forumguru
De "nieuwe auto kriebel" slaat bij vrijwel iedere Skodarijder toe.
Ik zat nu bijna een jaar geleden met die situatie.
Ik lees al dik een jaartje mee hier en ik heb tot dusverre nog niemand gehoord over dat het tegenviel.
Geniet van je ongeduldige kriebel en straks van de kick van de nieuwe auto.!
Gefeliciteerd.

Chatslet

Forumguru
Heb ook een Businesline. Hele comfortabele en zeer complete auto, ga je veel plezier aan hebben.

485013_323340861121055_380696344_n.jpg
Daar is ie dan! Helaas geen Amundsen systeem erin maar dat is het enige! Verder een heel fijne auto!
Wat me wel verbaasde was dat er geen reservewiel in de kofferbak ligt... (ivm gewicht en lage bijtelling).
Mocht het gat groter zijn dan een 2-euro munt, moet ik wachten tot ik weggesleept word... da's dan weer jammer.
De motor is verrassend krachtig! Voor voorlopig ben ik dik tevreden!

Knappe bak. Ziet er helemaal top uit....maaruh...geen reservewiel? Dat is dan meteen k met p bij een lek. Ik hoop toch dat in mijn OCII die eraan komt er wel een reservewiel zit....ga never nooit niet met de beruchte spuitbus aan de slag. 1 keer gedaan, eigenlijke kosten voor het repareren van het lek zouden 12,50 geweest zijn. Door gebruik van die meuk 140 euro ivm nieuwe band en reinigen velg.

Maargoed...weer on: Erg veel plezier met de wagen!

PS: kenteken met TSV? Die zijn ruim een jaar geleden afgegeven?

RefleCs

Forumguru
Ik heb vorig jaar via marktplaats een wiel aangeschaft. Ging destijds dik 6000km rijden dus een reservewiel was een must. Heb er toen 50 euro voor betaald ;)

Rallye

Forumguru
PS: kenteken met TSV? Die zijn ruim een jaar geleden afgegeven?

Volgens de RDW:

Historie
Datum eerste toelating
30-03-2012
Datum aanvang laatste tenaamstelling
01-03-2013
Datum eerste afgifte Nederland
30-03-2012
Wacht op keuren
Nee
Catalogusprijs
€ 17520
Geregistreerd als gestolen
Nee

Volgens http://www.belastingdienst.nl/wps/w...os/eerste_kenteken_afgegeven_voor_1_juli_2012 zou je dan een lage bijtelling hebben tot 60 maanden na 1 juli 2012. De auto is immers op kenteken gezet voor 1 juli 2012 en daarna (namelijk vandaag) nog een keer verkocht. Wel gek dat ook op de pagina in de link ook staat dat de lage bijtelling geldt tot de auto wordt verkocht. Verkopen tussen 1 juli 2012 en 1 juli 2017 mag dus wel zonder gevolgen voor de bijtelling?

RayDelft

Forumguru
Gefeliciteerd. Ik hoop dat er wel een "gat "voor het reservewiel aanwezig is in de auto? Dan gewoon zelf een wieltje erin leggen.
Heb ooit bij mijn Volvo dat plakspul gebruikt uit een busje, in the middele of nowhere op Corsica.
Wrkte prima, ik vergat het ook, en toen kreeg ik onbalans in het wiel en de dealer maar balanceren, dat niets hielp steeds.
Op het laatst haaldehij de band eraf en lag er zo'n klodder met rommel los in de band te draaien. Logisch dat het wiel niet te balanceren was. Kostte me natuurlijk een nieuwe band en het schoonmaken van de velg.

oh da's minder. Er zit gelukkig niet zo'n bus met schuim in. Het is echt zo'n noodreparatie-setje. Ik zal zodadelijk een foto maken. Het gat waar het wiel in zou kunnen is opgevuld met piepschuim om de vloer van de kofferbak stevigheid te geven.

Cordoba

Forumguru
Die reparatiesetjes hebben meerdere problemen: werkt niet bij elk lek, setjes zijn na een aantal jaren verouderd (nieuwe set nodig), en ze willen je band nog wel eens onnodig om zeep helpen, en ook de velg moet je je soms moeizaam schoonmaken na gebruik.

Zoals al aangegeven het handigste is óf in de zomermaanden een winterwiel als reserve, en in de winter een zomerwiel, of anders gewoon op de sloop even een stalen velg met redelijke band scoren. Geschikte kandidaten om een goede velg te leveren zijn:
- Fabia I (1999-2007)
- Fabia II (2007-heden)
- Seat Ibiza / Cordoba (vanaf modeljaar 2003)
- VW Polo (vanaf modeljaar 200?)
In elk geval zal een velg van een donorauto met 5 boutgaten, normaal gesproken gewoon moeten voldoen.

dit is idd nuttige informatie. Ik heb het voordeel dat de auto lease is, alleen wanneer de band niet gerepareerd kan worden kost het me tijd. wachten op hulpdiensten en eventueel vervangend vervoer.
Wat de banden betreft, daar heb ik geen invloed op. Dat gaat ook weer via de lease-maatschappij.

Canon-Eye

Forumguru
Die schuimzooi wil ik niet eens in de búúrt van m'n auto hebben.! :shocked:

Tot voor kort lag er inderdaad 's zomers een winterwiel op reserve, en 's winters een zomerwiel. Inmiddels heb ik een zetje nieuwe winterbanden op LM velgen aangeschaft, waardoor er 4 winterbanden op stalen velgen overbleven. De beste daarvan ligt nu permanent op reserve, onder alle omstandigheden meer dan goed genoeg om me veilig naar huis (of naar de bandenboer) te brengen.

Bovenaan Onderaan