Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb bij mijn Kodiaq PHEV last van krakende remmen. Net voor de auto tot stilstand komt hoor ik een hoop gekraak van de remmen af komen, hoe ik de remmen ook doseer. Het maakt niet uit.
Weet je zeker dat t krakende remmen zijn? Lijkt me eerder de schokbrekers of rubbers in de wielophanging die kraken.
Meestal gaan remmen piepen of fluiten als er goedkooe remblkkjes ol zitten maar kraken is voor mij nieuw
yes heb hetzelfde, moet nog steeds langs de dealer gaan. Bij elektrisch rijden hoor ik bij het remmen een fluit toontje. En bij het rijden op benzine, klinkt het heel af en toe nergens na. Als ik jou was zou ik ook langs de dealer gaan. Ik ga morgen even langs voor een afspraak bij de werkplaats.
Herken het kraken ook wel, maar ervaar het niet als heel problematisch. Hoor het vooral bij het parkeren van de auto. Ben wel benieuwd wat de dealer hiermee zou doen dus laat het vooral weten
Fluittoon ook bij mij, kraken (bij parkeren) ook, al aangewend bij de Enyaq. Voor het fluiten ligt een een vraag bij de importeur sinds weken, ik zal de dealer een benaderen of er al wat bekend is...
Ik heb er al aan gedacht om de remblokken te vervangen (niet ieder PHEV lijkt het te hebben), maar dat is nog iets voor de dealer.
oh heb ook weer iets nieuws. Er loopt iets aan bij de voorwielen, denk ik. Wordt luider als ik stuur, maar als ik rechtdoor rij hoor ik het iets minder. Ik word hopelijk vandaag teruggebeld door de werkplaats voor een afspraak.
Net gebeld door de werkplaats en rij morgen even langs, vandaag lukt mij helaas niet. Ze gaan dan kijken of ik verder kan rijden of dat ik een vervangende auto krijg.
Bij wegrijden vanuit Auto Hold kraken de remmen ook vaak bij mij, ze laten net iets te laat los. Alleen als je vanaf stilstand meteen goed gas geeft, hoor je het niet. Bijzonder om na een aantal VAG-auto's met volledig probleemloze Auto Hold nu dit te ervaren...
Krakende spiegels heb ik ook vaak, afhankelijk van temperatuur/weer.
@hemi24, de monteur van skoda reed gisteren mee en uiteraard was het toen niet te reproduceren. Nu wel een afspraak aan het maken voor het aanlopen van iets aan de voorkant. Schijnt iets met kunstof sloffen te zijn, maar heb niet opgelet. Vraag dan ook of ze mijn krakende spiegel kunnen verhelpen en toch willen kijken naar de remmen. Houd jullie op de hoogte. Wordt als het goed is nog terug gebeld.
Ze gaven aan dat het geen kwaad kon, dus de afspraak is pas eind februari omdat ze zo druk zijn in Amersfoort. Zit nu op de 10007 km sinds mid september. De rest gaat wel lekker gelukkig, dus wel benieuwd of ze dit kunnen gaan oplossen.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.