Krakende bestuurdersstoel!

zmen

Lid
Hallo mede forumleden. Sinds kort heb ik last van een krakende/piepende bestuurdersstoel. Wanneer ik op een hobbelig wegdek rij is het geluid zo irritant aanwezig. Heeft iemand hier ook last van? En is er wat aan te doen?
 

EdK

Forumguru
En dan het omringende verkeer niet meer horen Falcon ?
Dan maar een kraakje in de stoel, dan de hele zijkant eruit gereden vanwege een te hard staande radio
 

EdK

Forumguru
:ot:Sorry Snoopy , maar ik weet niet vean wellk bouwjaar jouw auto is ??

Maar een motor draait en een wagen rijdt
En blaffende honden bijten niet !
Maar die krakende wagen moet gewoon onder garantie naar de dealer !
En uiteraard al krakend heen , en kraakvrij terug met stoel erin !
 

erik2907

Actief lid
Hallo mede forumleden. Sinds kort heb ik last van een krakende/piepende bestuurdersstoel. Wanneer ik op een hobbelig wegdek rij is het geluid zo irritant aanwezig. Heeft iemand hier ook last van? En is er wat aan te doen?

Zonder onbeleefd te zijn, een kwestie van gewicht? Een vroegere kennis van mij was zeer corpulent en de stoel kon het gewicht gewoon niet aan waarbij deze ook piepte en kraakte bij slecht wegdek!
 
Zonder onbeleefd te zijn, een kwestie van gewicht? Een vroegere kennis van mij was zeer corpulent en de stoel kon het gewicht gewoon niet aan waarbij deze ook piepte en kraakte bij slecht wegdek!

Zou kunnen, maar ik weeg ca 120 kg en bij mij (nog?) geen last van krakende stoel.
 

Combiron

Actief lid
Nieuw topic starten misschien? Hoeveel wegen we? En welke invloed heeft dit op de stoelen ofzo ??
Zonder gein, ik denk niet dat dit het geval is.
 

zmen

Lid
Zonder onbeleefd te zijn, een kwestie van gewicht? Een vroegere kennis van mij was zeer corpulent en de stoel kon het gewicht gewoon niet aan waarbij deze ook piepte en kraakte bij slecht wegdek!
Ik weeg schoon aan de haak 90 kilo. Moet een stoeltje toch aankunnen?
 

cvegreen

Forumguru
zmen , Lijkt mij niet normaal . ik zou er mee naar de dealer gaan , misschien een boutje in de fabriek niet goed aangedraaid geweest of zo . Denk wel niet dat het een grote fout zal zijn . indien wel een grote fout , zal je wel een nieuwe stoel krijgen lijkt mij .
 

paulus474

Senior Member
Hier hetzelfde probleem: bij een beetje verzitten of bij het optrekken/schakelen een licht krakende stoel (lijkt in de onderrug van de stoel te zitten).
Gewicht: 65 kg...
 

piair1982

Forumguru
ik heb het bij mijn oude auto ook gehad, was toen de verstelling van de rugleuning die speling had.
Je kon het vooral merken bij optrekken en afremmen. Soort knoepende geluid gaf het.
In garantieperiode 3 keer teruggeweest, ze hebben het niet op kunnen lossen. Totdat ik mn rugleuning iets verstelde, toen was het weg, maarna een tijdje kwam het weer terug.

Advies is dus zoals andere medeforummers zeggen, naar de dealer en onder garantie de stoel vervangen.

Succes!!
 
Bovenaan Onderaan