Krakend onderstel

Peter pot

Nieuw lid
Goedemiddag ,

Ik ben trotse eigenaar van van Octavia uit 2017. 1.0 automaat. Echter, vanaf dag één kraakt het onderstel. Deze laten smeren en toen was het tijdelijk over. Garages zeggen dat er niets aan de hand is, maar voor een vrij nieuwe auto stoort dit mij enorm. Men zegt dat het een Octavia ding is , maar wilde dit navragen op dit Forum.

Thanks,

Peter
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Lees mee. dito het zelfde hier.
Voor en achter ook soms.
Vooral bij weg rijden kleine drempels of zelfs een bocht en/of rotonde bij het begin.

Vagkwaal de Seat, golf 6? en 7 hebben er ook last van. De draagarmrubbers of draagarmbussen genoemd?
Er is speciaal (silicone) vet voor krakende draagrubbers. ( Niet inspuiten met WD40 )
Beide rubbers invetten welke in je draagarm aan het subframe zitten.
Of je draagrubbers vervangen of van een ander soort materiaal Pu nemen bv powerflex rubber/bussen nemen.

Moet binnenkort een afspraak maken voor controle bij de dealer, dan mogen ze die meenemen met invetten.
Bij de dealer zouden ze hiervan af weten, en zetten ze de rubbers weer in het vet....tot hoe lang het duurt.
 

gehaktbal

Forumguru
Vagkwaal de Seat, golf 6? en 7 hebben er ook last van. De draagarmrubbers of draagarmbussen genoemd?
Meevaller: niet alleen vag heeft het, maar super veel nieuwere auto's.

Moet binnenkort een afspraak maken voor controle bij de dealer, dan mogen ze die meenemen met invetten.
Bij de dealer zouden ze hiervan af weten, en zetten ze de rubbers weer in het vet....tot hoe lang het duurt.
Een permanente oplossing zou kunnen zijn om de bussen te vervangen voor bijvoorbeeld PU-versies. Maar dit kan wel een verschil geven in het comfort.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad, herkenbaar, vooral zoals @Sjoda Octaaf ook zegt aan het begin van een rit. Bij lage temperaturen meer dan bij hoge temperaturen, ook als de auto een paar dagen stil heeft gestaan is het erger. De O3 heeft er meer last van dan de O2 die ik hiervoor had, maar die was er ook niet helemaal vrij van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Nieles

Lid
Mijn 03 uit 2017 heeft hier ook last van. Garage zegt ook tegen mij dat het geen kwaad kan. Ik ervaar het ook niet als vervelend.

@blackswamp30 de kosten die dit meebrengt (zelfs als je het allemaal zelf doet) is het echt niet waard. En dan moeten de rubbers ook nog los te vervangen zijn... Bij mn focus kon het alleen door de gehele draagarm te wisselen.
 

Erik_NL

Forumguru
bij onze Skoda's speelde hetzelfde.
Bij het wisselen van zomer- naar winterwielen en v.v. spuit ik de rubbers altijd in met Ballistol. Dat helpt.
 

Fmoon

Forumguru
Ja accepteren, ik spuit de boel af en toe in met WD40 speciaal voor rubbers… werkt eventjes. Dat in een bocht heb ik ook trouwens.. flauwe bocht naar links geeft garantie voor bijzondere geluiden.
 

1983jeroen

Forumguru
Heb er ook last van. Is door de garage ook al eens ingevet, maar dat hielp maar heel even.
Was nu bezig met een nieuwe afspraak plannen, maar dat heeft dus weinig zin als ik jullie reacties lees
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Herkenbaar, bij mij komen soms ook krakende geluiden aan de voorzijde bij het draaien aan het stuur en het op/af rijden van de oprit (drempel).
 

Fmoon

Forumguru
Met wielen eraf kom je er wel wat beter bij. Opkrikken en eronder kruipen is ook een optie (vergeet geen bok of wat stenen als extra).


Heb het van het weekend weer even ingespoten de boel met het monteren van de winterset en hij is weer eventjes kraak vrij.
 

hemi24

Forumguru
Laatst een kraakvrije wagen naar de dealer gebracht voor service, waar ze ook de rubbers gesmeerd hebben; amper een week later gekraak uit de ophanging..!

In dit geval een Mitsubishi (voorloopauto)…

Mijn idee: starten met invetten is het begin van de ellende!
 

Roeland80

Forumguru
Ik heb 2 weken terug mijn draagarm rubbers voor laten vervangen en moet zeggen nog geen kraakje weer gehoord… ook merk ik dat hij bij de drempel wat strakker door veert ben benieuwd hoelang dit kraak vrij blijft
 

gehaktbal

Forumguru
Gekozen voor originele rubbers? Want das wel interessant dan, aangezien zelfs splinternieuwe wagens vaak kraken vanaf de eerste kilometer.
 
Heb hier net op dit forum en diverse andere websites naar gezocht en van alles over gelezen, maar ik weet niet wat wijsheid is. Invetten ja of nee en waarmee? Ben inderdaad bang dat je bezig blijft of het verkeerde spul gebruikt. Vind het geluid ook niet echt storend, maar soms, zonder radio aan, minimaal irritant…
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CharlesTucker

Forumguru
Tsja, dat gekraak doet allemaal wat "goedkoop" aan, terwijl Octavia's toch echt geen goedkope auto's zijn. Een auto van tussen de 30.000 en 40.000 euro mag niet "goedkoop" aanvoelen. Maar ik merk het eigenlijk alleen aan het begin van een rit bij huis vandaan, een paar verkeersheuvels over, wat kuilen in de weg, van dat werk. Als ik de wijk uit ben en op een fatsoenlijke weg rijdt hoor ik het niet meer. Het went, maar het feit dat m'n O3 er meer last van lijkt te hebben dan de O2 hiervoor vind ik wel zorgwekkend, gaat Skoda en de rest van VAG de verkeerde kant op, qua kwaliteit? Het lijkt er sterk op, ook gezien heel veel andere topics hier op het forum.
 

1983jeroen

Forumguru
Mijne kraakt ook voornamelijk op de eerste drempels de wijk uit.
Over een paar weken moet hij toch voor onderhoud naar de dealer. Zal dan wel weer laten smeren.
Het went, maar het klinkt wel heel goedkoop.
Vond overall de afwerking van mijn Peugeot 308 net wat beter, al heeft de Octavia zeker ook pluspunten.
 

Fmoon

Forumguru
WD40 professional - Speciaal voor rubber moet je hebben. Werkt wel een maandje of 4 ongeveer. Spuit de hele ellende even lekker ermee in en ben er vanaf. Tegen de tijd dat het weer gaat kraken moeten toch de winterwielen er weer op/af en spuit het dan weer in.
 

CharlesTucker

Forumguru
Oh, de Octavia heeft zeker pluspunten, vooral de ruimte (niet alleen veel ruimte, maar het is ook behoorlijk efficient). En ik ben er noig steeds blij mee. Maar qua bouwkwaliteit vind ik de O3 toch een (marginaal) stapje terug ten opzichte van de O2, en dat vind ik zorgwekkend. Ik ben dan ook best wel heel benieuwd naar de O4. Problemen genoeg daarmee, en ook serieuze problemen, zoals te lezen in andere topics, maar dat betreft allemaal de gadgets en electronische safety features. Hoe zit het simpelweg met de mechanische kwaliteit daarvan, kraken die O4's ook?
 
Bovenaan Onderaan