Krakend/knisperend geluid achter stuurkolom/dashboard.

skodafora

Actief lid
Sinds een paar maanden heb ik een krakende geluid achter het stuurkolom/huis. Voorheen hoorde ik het veel bij oneffen klinkerwegen, maar nu hoor ik het bij elke drempel en op bruggen van snelwegen. Ik dacht dat het van het klepje onder SET logo kwam, maar dat is helaas niet zo. Van binnen helemaal ingespoten met WD40. Dat heeft ook niet geholpen. Het verstellen van de stuur was een tijdelijke oplossing, nu hoor ik het bij alle standen. Vroeger vond ik het leuk om zonder radio te rijden, maar nu moet ik het aanzetten om het geluid niet te horen. Het sturen naar links of rechts heeft hier niets mee te maken. Als ik recht vooruit rij heb ik het ook.

Enig idee waar het vandaan komt?

Geluid lijkt hier erg op.

Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Ik zal eens opletten of ik ook zoiets hoor maar tot nu toe nog niet. Moet ook nog eens beter naar je filmpje luisteren.

Fmoon

Forumguru
Wat u ook eens zou kunnen overwegen, probeer het eens met airco uit en luister of het er dan ook is.

Ik had het dus ook, bleek het een regelklep te zijn van het luchtkanaal. Dat was het laatste waar ik toen aan dacht, maar met mijn hoofd onder het dashboard hoorde ik ineens dat geluid en zag direct wat het was.

Deze “beweegt” overigens aardig wat, iets wat je niet zou verwachten en het daarom niet daarin zoekt. Hopen dat het zoiets is!

Herperduin

Forumguru
@Fmoon die eerste twee filmpjes klinkt idd als zoiets al moet ik zeggen dat ik hier nooit aan gedacht zou hebben als jij het niet geopperd had… Het laatste filmpje klinkt meer als iets dat ligt te trillen.

Pindasaus

Forumguru
Bij mijn F3 was de parkeerkaartjeshouder half gebroken, waardoor hij niet meer strak tegen de ruit zat. Dat klonk ook alsof het van onder het stuur vandaan kwam. Een ander geluid was de bekleding van de A-stijl tegen het dashboard.

skodafora

Actief lid
Parkeerkaartjeshouder en met Airco uit hebben helaas niet gewerkt. :confused:

Ga binnenkort 4 nieuwe banden kopen en uitlijnen, misschien verminderd dat wellicht het gekraak.

edited: Ik denk gewoon dat het van het instrumentenpaneel komt.

Laatst bewerkt:

skodafora

Actief lid
Instrumentenpaneel uit elkaar gehaald en kijk is wat ik heb gevonden?
Inmiddels heb ik deze met dubbelzijdig plakband afgewerkt.
Het lijkt erop dat het geluid is verdwenen.
Wie weet waarvoor die ding bedoeld is?

WhatsApp Image 2024-04-06 at 12.18.41.jpeg

Arjan1985

Forumguru
Gps zit dacht ik in de haaienvin?
Heb je keyless entry? Die heeft ook een eigen antenne dacht ik maar ziet er groter uit.

• Leuk
Waarderingen: Tees

skodafora

Actief lid
Potverdorie het heeft niet geholpen.
Ik hoor het weer tijdens het rijden.

Denk dat ik het erbij ga neerleggen.

Herperduin

Forumguru
En rijden met interne circulatie aan? Dan zijn veel kleppen dicht? Of was dit wat bedoeld werd met de airco uit?!

Fmoon

Forumguru
Ja volgens mij als je je airco geheel uitzet dan gaan die kleppen niet bewegen verder.

Herzog Jan

Forumguru
Komt het niet uit de schakelaar van de raambediening ?

skodafora

Actief lid
Komt het niet uit de schakelaar van de raambediening ?

Dat geluid heb ik ook, maar met een klap op de schakelaar is die voor een aantal maanden weer verdwenen.

Bovenaan Onderaan