Krakend geluid uit de speakers.

Skodadriver87

Senior Member
Ik heb ook al een tijdje een krakend geluid dat uit mijn boxen komt. Het wordt steeds erger. Als ik het geluid uit zet hoor ik het nog steeds. Het komt wel uit de boxen zelf en is niet continue aanwezig. Daarnaast als ik handsfree bel hoort de andere kant van de lijn ook een gekraak. Is dit een bekend probleem? Zona waar komt dit vandaan en hoe is dat te verhelpen?

Chrisjemol

Forumguru
Wss je speaker gescheurd. Deurpaneel eraf halen en dan zal je het zien. Meteen maar goede vervangingset klaarleggen dan kan je die meteen upgraden

Skodadriver87

Senior Member
Ik ken het geluid van een kapotte speaker maar hoor het rondom. Ook als het geluid uit staat. Lijkt mij zelf eerder een vochtprobleem in de stekker ofzo. Maar krijg weinig berichten dus zal niet een veel voorkomend probleem zijn bij deze modellen. Ga in ieder geval de deurpanelen even verwijderen.

Tees

Donateur
Als je continu gekraak hoort uit alle (of meerdere) speakers, dan zit er ergens een apparaat dat storing op het systeem gooit lijkt me. De radio gaat trouwens niet echt uit, maar in een soort standby stand. Kan best zijn dat het storende signaal er dan nog steeds is. Mijn best gok zou zijn dat t toch in de MMI unit zit.

Skodadriver87

Senior Member
Die is er bij mijn weten nog nooit uit geweest. Enige after market product dat si aangesloten is de dashcam in de zekeringskast links onder het stuur.

Is die MMI er uit te krijgen zonder die “sleuteltjes”?

Tees

Donateur
We hebben t hier over een O3 denk ik? Bij mijn O2 is de MMI er gewoon uit te halen door het frame rondom los te klikken en 4 (dacht ik) Torx schroeven los te draaien. Dan schuif je m er zo uit. Maar dat is wel een enkele unit, sommige MMIs zijn split units, waarbij in de middenconsole alleen een scherm zit en de 'echte' unit meer naar rechts zit (richting handschoenenkastje).

Skodadriver87

Senior Member
Inderdaad de O3. Dvd in het dashboradkastje en Columbus navigatie.

Ga van de week even wat delen loshalen om te kijken of alles goed vast zit. En of de boxen nog heel zijn.

Bovenaan Onderaan