krakend en knarsend geluid voorkant wielen ??

leo kerstjens

Nieuw lid
Hoi wij hebben een fabia ut 2005 zelf nieuw gekocht en sinds kort maakt de auto aan de voorkant wielen een krakend geluid hoofdzakelijk met bochten maken als je langzaam rijd komt dit iemand bekend voor (fuse,s aandrijving )
klinkt niet fris MVG Leo:icon_smile_question
 

leo kerstjens

Nieuw lid
HLLO BESTE MENSEN

Ben vandaag bij skoda dealer langs gegaan in Venray en morgen word er gekeken
wat het is maar ook zij denken dat het de homokoneet is ,dus word vervolgd .

Met vriendelijke groet Leo
 

leo kerstjens

Nieuw lid
Hoi beste mensen,gisteren auto in garage geweest ,En ??toch een steentje tussen de of op de remschijven ,
Niet te geloven dat dit zo,n rot geluid kan veroorzaken , maar 34 euri,s en probleem verholpen.
Dus ik hoop dat er iemand anders er ook z,n voordeel mee kan doen .

Iedereen bedankt voor de moeite .

mvg Leo
 

flip

Lid
Ik had hetzelfde voor met m'n één jaar oude Octavia, vorig jaar. Plots kwam een onheilspellend geluid uit m'n linkervoorwiel. Na veel vijven en zessen (Skoda Assistance incluis), m'n dealer natuurlijk net op verlof, de auto twee weken niet durven gebruiken. Dan stapvoets naar de garage en de diagnose was meteen gesteld: kiezelsteentje in de remschoen. Blijkt een gekend probleem te zijn, een kennis had het voor met z'n nagelnieuwe Fabia 2. De mechaniekers stelden dat dit geregeld voorkwam. Dealer zelf nam de kosten voor zich (toch een half uurtje werk op een heel druk moment, de eerste dag na zijn verlof), maar dan kwam de rekening van de sleepdienst... Pas na een ferme brief naar de invoerder (in België is dat D'Ieteren) werd het zaakje geregeld onder garantie, want de inschikkelijkheid van de invoerder lijkt op die van Pon...
Besluit: de Fabia 1 en 2 en de Octaaf 2 zijn in hetzelfde bedje ziek...
 

SuperBCar

Nieuw lid
Hi Leo,
Ik rijd een Octavie 2.0 TDI uit 2007, en sinds een half jaar maken ook mijn voorwielen een vreemd geluid; je hoort het bij wegrijden in een bocht, zowel naar links als naar rechts. Het geluid klinkt alsof iemand op een lege fles blaast, dus geen gekraak of gekras. Heb jij al van iemand vernomen wat dat kan zijn?
 
Bovenaan Onderaan