kortsluiting en nu allerlei foutcodes...

Nou heb ik weer , vanmiddag wou ik via de sigaretten aansteker mijn mobiel opladen, zat wat in die sigarettenaanstekersluiting , met een pen wat lopen poeren, was natuurlijk een metalen pen, stom achteraf, kortsluiting dus. Geen probleem dacht ik nog, nieuwe zekering er in en de telefoon wordt opgeladen.

Echter gelijk daarna allerlei foutcodes, ABS , esp , rode handremlicht springt aan en geeft drie harde piep signalen. De brandstofmeter naald zwalkt van links naar rechts en mijn km teller doet het niet meer. Oh ja, en af en toe met het starten geeft die "exhaust workshop" aan.

Goed, ik ben dus een beetje pissig op mijzelf omdat door een simpele kortsluiting de hele boel in de soep loopt. Ik heb alle zekeringen nagelopen en volgens mij werkt alles nog.

Wat zou dit nu kunnen zijn want alles in één keer kapot kan natuurlijk niet. Het is met elkaar gelieerd ik heb alleen geen flauw idee hoe...

Help ! :wavecry:
 

EdK

Forumguru
Hoe heb je nagelopen ?
Visueel met de oogjes en eventueel een hulpmiddel voor de ogen erbij ?
Of heb je alle zekeringen gemeten met een universeelmeter ?
Een zekering kan namelijk heel lijken ( visueel) maar bij meten blijkt hij toch stuk te zijn.
En dan zit er nog een zekering kast onder de motorkap als goed is ! Heb je daar ook al gemeten ?

En anders eerst eens een rondje in de wijk rijden ! Best kans dat merendeel of alle meldingen verdwijnen.!
Gebeurd namelijk ook bij een lege accu en dus niet meer willen starten en na geladen te hebben en weer gestart te hebben dan heb je ook vele foutmeldingen die na stukje rijden weer verdwijnen
 
Nou breek mij m'n klomp maar. Gisteren dus twee keer een stuk gereden met alle piepjes en waarschuwingslichten aan en met een paar uur interval. 's avonds laat alle zekeringen doorgemeten (binnen en onder de kap) met de multimeter, alles goed.

Om 23h de Compu aangesloten, allerlei foutcodes die er met vcds uitrollen. Ik kan niks wissen, iedere keer komen de fout codes terug. Accu eraf gehaald, maakt ook niks uit.

Vanochtend opnieuw uitgelezen en warempel , ik kan alle foutcodes wissen, geen waarschuwingslichten meer op het dashboard .

Wat het nou geweest is weet ik niet maar alles doet het weer. Ben ik heeeeeeeéeeeel blij mee want op de fora las ik al dat de ABS controller nogal eens dood gaat en heel duur is om te repareren, dan wel vervangen.
 
Bovenaan Onderaan