Kortingen op SII combi

Hoeveel marge zit er op een SII combi elegance businessline?
Dus hoeveel korting kan je krijgen?
Kwestie van een beetje voorbereid te onderhandelen.

Groetjes Steve
 

Wasmachineman

Forumguru
Op een businessline zit bijna geen marge meer omdat er een pakket in komt wat scherp geprijsd is. Op een gewone Elegance kun je meer verwachten qua korting en/of inruil.
 

ocie

Lid
Tijdens mijn onderhandelingen (inruil Octavia Combi op Superb Combi) kreeg ik ca € 1500 minder inruil op een BL als op een normale uitvoering. Ik koop de auto overigens privé. Ik merkte ook dat er weinig/geen ruimte in de onderhandelingen zat. Een rondje langs de Skoda dealers levert dan waarschijnlijk het meeste op.
 

Skody

Actief lid
In principe is tegenwoordig geen echte korting meer mogelijk gezien de regeling die er is tussen PON, de dealers en de leasemaatschappijen. De eerste en de laatste eten een percentage van de marge op en de dealer krijgt van PON een vergoeding voor iedere wagen die zij verkopen. Soms wil de dealer nog wel 's een ander type velg er kosteloos op zetten c.q. navigatie DVD installeren, maar zeker op de businesslines is de marge volledig uitgeknepen.
 

ocie

Lid
Zoals gezegd helemaal eens met Skody. Ik heb een rondje Skoda dealers gedaan. De ene dealer geeft wellicht meer voor jou inruil dan de andere. Dit scheelde mij een paar duizend euro!!! (Heb daarom nu de aanbieding in huis voor een setje Thermisto 18"... GRIN )
 

Superbbb

Nieuw lid
Heb nu 2 offertes liggen voor de SuperB Combi 2.0 TDI 140 PK DSG-6 Ambition Businessline.

Zonder inruil krijg ik van de ene dealer € 775,00 korting en bij de ander € 1.400,00 ik ben er nog niet op ingegaan maar verwacht/hoop er nog wel iets meer uit te halen...

Gr. Michel
 
Bovenaan Onderaan