Korte ruitenwisserblad achterzijde

Waalko Kramer

Forumguru
Weet iemand waar ik een verkorte achterruitwisserblad kan kopen voor mijn Fabia Combi van 2016.

Maximaal 30 cm lang.

De huidige/standaard wisserblad is 40 cm lang.

Mvg,

Waalko Kramer
 

Captain Hook

Forumguru
Ehhh, lijkt me nogal simpel.:pardon:
Kwestie van autotype en/of kenteken invoeren op de welbekende auto onderdelen sites en je krijgt een keuze voor het juiste wisserblad...

Maar blijkbaar wil je niet de juiste, dus dan:
-Of je vult in dat je een 'Scheibenwisser 300mm' zoekt, en voila, voor amper 4 euro heb je er al eentje...
-Of je gaat naar de lokale Lidl/Aldi/Action en zoekt daar een wisserblad uit.
-etc.

1 simpele zoekopdracht op b.v. amazon.de en ik zie setjes (juiste type) van b.v. Bosch met 3 wisserbladen;
Bosch AeroTwin B-Aero-A138S-A331H
  • 3x Scheibenwischer Vorne+Hinten Bosch AeroTwin SKODA FABIA III ab 08.2014
  • 3x Wischerblatt von Bosch 600 mm + 400mm + 330mm Ein Set
 
Laatst bewerkt:

Waalko Kramer

Forumguru
Ehhh, lijkt me nogal simpel.:pardon:
Kwestie van autotype en/of kenteken invoeren op de welbekende auto onderdelen sites en je krijgt een keuze voor het juiste wisserblad...

Maar blijkbaar wil je niet de juiste, dus dan:
-Of je vult in dat je een 'Scheibenwisser 300mm' zoekt, en voila, voor amper 4 euro heb je er al eentje...
-Of je gaat naar de lokale Lidl/Aldi/Action en zoekt daar een wisserblad uit.
-etc.

1 simpele zoekopdracht op b.v. amazon.de en ik zie setjes (juiste type) van b.v. Bosch met 3 wisserbladen;
Bosch AeroTwin B-Aero-A138S-A331H
  • 3x Scheibenwischer Vorne+Hinten Bosch AeroTwin SKODA FABIA III ab 08.2014
  • 3x Wischerblatt von Bosch 600 mm + 400mm + 330mm Ein Set
Ik weet wel hoor welke originele ik nodig heb.

Het gaat mij om een verkorte ruitenwisserblad voor de achterzijde!
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar het "officiële" blad voor de achterruitwisser is toch al korter? Wat is de meerwaarde van een nog korter blad?
 

Canon-Eye

Forumguru
Tuurlijk, maar bij de wielen gaat het over looks en die vallen nogal op.
Bij een achterruitwisser gaat het in principe over goed zicht en dan zie ik niet meteen waarom een slechter/kleiner gezichtsveld beter of mooier zou zijn. Lijkt me niet zo'n smaakgevoelig onderwerp... nog los van de vraag of iemand dit überhaupt zou opmerken.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Tuurlijk, maar bij de wielen gaat het over looks en die vallen nogal op.
Bij een achterruitwisser gaat het in principe over goed zicht en dan zie ik niet meteen waarom een slechter/kleiner gezichtsveld beter of mooier zou zijn. Lijkt me niet zo'n smaakgevoelig onderwerp... nog los van de vraag of iemand dit überhaupt zou opmerken.

Ja dat is ieder zijn keus.

Ik vind zo'n lang stuk rubber op de achterzijde niet mooi.

Maar als het niet tekoop is, ja dan heb ik pech..
 

Captain Hook

Forumguru
Ik weet wel hoor welke originele ik nodig heb.

Het gaat mij om een verkorte ruitenwisserblad voor de achterzijde!
Nogmaals:

Maar blijkbaar wil je niet de juiste, dus dan:
-Of je vult in dat je een 'Scheibenwisser 300mm' zoekt, en voila, voor amper 4 euro heb je er al eentje...

Dus ja, het is gewoon te koop...

Zoals @Canon-Eye al opmerkte; waarom zou je met opzet, een slechter wisbereik willen? :sterretjes:
 

Okki

Donateur
Laat hem toch....er zijn ook Golf rijders die de hele achterruitenwisser eraf halen en het gat met een plaatje dichtmaken.

En je kan/kon de Octavia HB ook zonder achterruitenwisser bestellen. Vooral in de begintijd waren daar hele discussies over...over het wel of niet mooi.

Misschien kan hij de ruitenwisserarm/blad van een DS5 erop zetten, die zijn ultra kort.

Screenshot_2019-05-28-11-04-26_1.jpg
 

Okki

Donateur
Ja...dat bedoelde ik ook. Het blad bij de DS5 valt dan ook binnen de arm.
Vandaar dat ik zei ruitenwisserarm/blad.

Maar ik heb net even bij mijn auto gekeken.. @Waalko Kramer zou ook kunnen proberen het stuk ruitenwisserblad dat buiten de arm komt (ongeveer de helft) er gewoon af te knippen/zagen....

ca74ce10-3a63-4bb4-93ec-4fe0755801dd_1_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan