Korte impressie

jalex_h

Forumguru
Vandaag heb ik op de terugweg even een bliksembezoek aan Autostadt in Wolfsburg gemaakt. In het Skoda-paviljoen stond ook de Rapid. Kennelijk nog niet zo lang, want het personeel was nog druk bezig met het ontdekken van alle ins en outs en zat zelf veelvuldig in de auto. En ook andere bezoekers stonden te dringen om er even in te zitten.

Van buiten ziet de auto er in het eggie een stuk beter uit dan op foto's. Spannend is het allemaal niet, maar het ontwerp komt evenwichtig over en smoelt gewoon goed. En is duidelijk herkenbaar als Skoda.

Gelukkig kon ik er ook even in zitten en het is gewoon een prima auto. Geen poespas (maar dat verwacht niemand bij Skoda), maar wel veel ruimte. Zowel voorin als op de achterbank. En in de kofferbak kun je verdwalen. Daarbij is alles netjes afgewerkt en zijn er goede materialen gebruikt. Zo luxe als de nieuwe Golf (ook even in gezeten en die kan vanbinnen qua afwerking wedijveren Passat) is het natuurlijk niet, maar er is zeker niet beknibbelt op materiaalgebruik. Het ziet er gewoon netjes uit en voelt degelijk aan. Enig minpuntje vind ik dat het van binnen allemaal wel erg zwart is. Wat lichte accenten zou het allemaal wel wat vrolijker maker.
De zit is ook prima en alles zit prima onder handbereik.

Al met al ziet het er naar uit dat Skoda weer een prima auto op de weg gezet heeft.
20121201_112244.jpg
 

Bijlagen

  • 20121201_110400.jpg
    20121201_110400.jpg
    170 KB · Weergaven: 90
Bovenaan Onderaan