Koppelingspedaal blijft soms iets naar achter hangen

SkodaFabia12

Nieuw lid
Beste,

Ik heb een Skoda Fabia 1.2 van 2007 gekocht. Bij de testrit heb ik dit niet opgemerkt wanneer je soms rijd vooral in de éérste versnelling dat die koppelingspedaal soms iets te ver naar achter blijft hangen. Dan moet ik die terug naar voor buigen door mijn voet erachter te zetten.

Wat is dit probleem?

Voor de rest schakeld de auto goed.


Alvast bedankt,
Fabia 1.2.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Naar achter? Je trapt de koppeling in - begrijp ik goed dat hij niet helemaal omhoog komt?
 

Cordoba

Forumguru
Pedaal blijft niet hangen achter een matje of iets dergelijks, en auto reageert wel normaal? ( dus niet kruipen als je met de auto in versnelling en koppeling ingetrapt stilstaat, en ook niet gieren (meer toeren dan normaal voor de snelheid in betreffende versnelling).
 

SkodaFabia12

Nieuw lid
Dat zal ik morgen even bekijken of hij niet blijft hangen achter de mat. Auto reageerd volgens mij toch normaal. Persoonlijk ken ik niet zoveel van auto's. Wat bedoel je met kruipen? Zeker niet gieren en geen hogere toeren.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Met kruipen bedoel ik dat als de auto in de versnelling staat en de koppeling volledig is ingetrapt, dat deze toch niet stil blijft staan maar heel langzaam naar voren 'kruipt'. Dat verschijnsel zie je bij een auto waar de drukgroep kapot is.
 

Antera

Donateur
Ik vermoed dat je koppeling zijn beste tijd gehad heeft of er iets mis mee is. Als dit nog een kabel is dan zou ik de kabel eens nazien kan ook zijn dat die te droog is waardoor deze niet meer helemaal goed beweegt in het omhulsel
 

SkodaFabia12

Nieuw lid
De wagen gaat niet naar voren wanneer de koppeling volledig is ingedrukt. Het schakelen lijkt wel soepel te verlopen zonder enig gekraak of dergelijke.
Enkel dat ik soms de pedaal terug naar voren moet brengen. Lijkt me ergens wel een veer of kabel die droog staat.
 
Bovenaan Onderaan