Koppeling blijft soms hangen

Faik

Lid
Beste,

Sinds kort merk ik dat de koppeling sporadisch blijft hangen halverwege en voelt heel zacht.
Verder schakelt de auto prima, geen start stop problemen, er zijn geen lekkages en ik verlies geen remvloeistof.

Verder heb ik nog 2 maanden dealer garantie op de auto, heb tot nu toe ongeveer 10000km gereden in 10 maanden tijd.

Komt dit bekend voor en wat is er aan te doen?
Zal de dealer eventueel een Bovag garantie claim accepteren?

Tees

Donateur
Toch wat weinig remvloeistof, of een lekkende koppelingscylinder zijn de eerste verdachten. Is hier al meer langs gekomen voor andere modellen.

Faik

Lid
Toch wat weinig remvloeistof, of een lekkende koppelingscylinder zijn de eerste verdachten. Is hier al meer langs gekomen voor andere modellen.
Hoe kan ik het controleren of het echter sprake is van rem/koelvloeistof lekkage? Bedoel je misschien op een bepaalde plek? Ik zie op de grond geen vlekken of iets dergelijks.

Tees

Donateur
Remvloeistof kan overal lekken, het gaat tenslotte naar alle vier de wielen, én naar t koppelingpedaal en de versnellingsbak. Maar als t remvloeistofpeil nog voldoende is, dan is de koppelingscylinder bij t pedaal de eerste verdachte.

Faik

Lid
Remvloeistof kan overal lekken, het gaat tenslotte naar alle vier de wielen, én naar t koppelingpedaal en de versnellingsbak. Maar als t remvloeistofpeil nog voldoende is, dan is de koppelingscylinder bij t pedaal de eerste verdachte.
Toevallig vanmiddag nog even gekeken in de remvloeistof bakje en er is genoeg remvloeistof, ik zal naar koppeling achter de pedaal nog even nakijken, in ieder geval, Bedankt!

Grard

Lid
Heeft iemand al eens gedacht aan een knellend scharnierpunt in het pedaal mechanisme,gezien de auto nog nieuw is verdiend dat wel wat aandacht.

Grard

Lid
Sommige karren hebben rare kuren ! Bij mijn berlingo 19d van 2000 is de versnellings pook als ik vertrek koud ,als ik aan het rijden ben gaat deze steeds warmer worden,

Bovenaan Onderaan