Koplampunits vervangen door nieuw modeljaar

bert44

Senior Member
ik heb een citigo uit 2014 met H4 lampje
Nu zie ik dat de nieuwe modellen er een hebben met twee H7 lampjes en daaronder een ledstrip voor de drl
Op ebay kan ik die units kopen voor 165 euro per stuk
Maar is dat de moeite waard :pieker:
Ik bedoel is het licht veel beter en branden de twee lampen samen met grootlicht :lezen:
Ja ik snap dat er een kleine wijziging aan het stekkertje moet gebeuren maar dat lijkt me niet zo moeilijk
Iemand die dit al eens gedaan heeft :koffie:
 

AndreM

Forumguru
Ik weet niet of het er mee te maken heeft en of er verschillen zijn?
Maar de motorkap is met de nieuwe koplampen veranderd.
Er zit nu hetzelfde profiel in de middag van de motorkap als bij de O3.
 

Antera

Donateur
Of ze plug and play zijn betwijfel ik ook vanwege de aanpassingen van de motorkap. daarnaast zal het indien mogelijk ook aanpassingen vragen aan de BCM. De kans dat er dan vanwege led wel foutmeldingen komen
 

Cordoba

Forumguru
Ander punt wat je zou moeten checken: mogelijk dat ook de afmetingen/vorm van de grill of voorbumper iets aangepast zijn, en dat het daarom ook niet zomaar past. Misschien even checken of welke partnummers van de onderdelen om de lamp (voorbumper, grill, motorkap, voorschermen) van de nieuwe versie anders zijn dan van de oude. Hoe meer onderdelen dezelfde partnummers hebben gehouden, hoe groter de kans dat het past.
 

AndreM

Forumguru
Citigoos-1.jpg

Ik heb een mooi voorbeeld voor je, dit zijn de oude en de nieuwe Citigo van mijn vrouw.

De zwarte is van 2012, die wij na aflevering van de blauwe (maart 2018) nog een weekend in bezit konden houden omdat de aanstaande eigenaar een weekendje weg was.

De parts nummer van de bumper zal anders zijn omdat er nogal wat gewijzigd is.
Deze heeft scherpere randen, andere mistlichten en een ander rooster onder de kentekenplaat.

De motorkap zal ook een ander part nummer hebben omdat deze anders geprofileerd is, zoek de verschillen!
Dus zal het niet mogelijk zijn om te kijken of de parts nummers overeenkomen.
 

bert44

Senior Member
:thumbsup:Thanks voor de foto
Kan je ons vertellen of de lichtopbrengst beter is als voor heen ?
 

AndreM

Forumguru
:thumbsup:Thanks voor de foto
Kan je ons vertellen of de lichtopbrengst beter is als voor heen ?

Je ziet nauwelijks verschil, omdat beide auto's halogeen dimlichten hebben en met nieuwe lampen is de licht opbrengst altijd witter.
Wel is er een groot verschil met de dag rijverlichting, omdat bij de nieuwe deze met led-lampjes uitgerust zijn.

Dus de keuze is aan jou, ga je voor een mooiere uitstraling. kijk dan de mogelijkheden voor de nieuwe koplampen indien dit mogelijk is.
Wil je meer licht opbrengst, dan is het weggegooid geld.

Maar wil je echt meer licht hebben, dan zou ik kijken voor led-lampen in de bestaande koplampen.
Van de O3 is daar genoeg over gesproken, kijk maar eens bij de topics van HarrieSkoda
 
Laatst bewerkt:

bert44

Senior Member
Aha, bedankt
Alleen is het grootlicht wel beter omdat ze dan alle 4 branden :pieker:
En dan zou je nog 100 wat in het grootlicht kunnen stoppen :cool:
 

AndreM

Forumguru
Aha, bedankt
Alleen is het grootlicht wel beter omdat ze dan alle 4 branden :pieker:
En dan zou je nog 100 wat in het grootlicht kunnen stoppen :cool:

100watt lijk mij iets teveel, ik denk dat je dan een brandlucht gaat ruiken en dat het glas ( Kunstof) gaat smelten.
 

Arnout84

Senior Member
Er is tussen model geweest Citigo met LED DRL maar met de “oude” motorkap, grille en zo.

Niets is onmogelijk dus maak een mooi schema voor jezelf want je zult een kabelboom moeten gaan maken en wellicht wat moeten knippen in de huidige kabelboom.
 

CharlesTucker

Forumguru
Mijn vrouw heeft er inderdaad eentje met LED DRL, begin 2016 gekocht. Die LED's zitten echter op de plaats van de mistlampen, die ze dan ook niet meer heeft. Is dat waar @Arnout84 op doelt? Dit was toen alleen mogelijk op de Elegance, die LED's waren wel los te koop voor inbouw in een toenmalig actiemodel, en de verkopende dealer wilde daar ook graag aan meewerken, maar na wat overleg met de chef werkplaats werd dat toch vrij kostbaar, ook de lichtschakelaar moest vervangen worden (want geen mistlampen). Maar het kan dus wel op die manier. Maar die hele nieuwe units, zoals op de foto van @AndreM , ziet er toch net nog even wat frisser uit vind ik, dus als je dat voor elkaar krijgt zou mooi zijn.
 

Arnout84

Senior Member
Mijn vrouw heeft er inderdaad eentje met LED DRL, begin 2016 gekocht. Die LED's zitten echter op de plaats van de mistlampen, die ze dan ook niet meer heeft. Is dat waar @Arnout84 op doelt? Dit was toen alleen mogelijk op de Elegance, die LED's waren wel los te koop voor inbouw in een toenmalig actiemodel, en de verkopende dealer wilde daar ook graag aan meewerken, maar na wat overleg met de chef werkplaats werd dat toch vrij kostbaar, ook de lichtschakelaar moest vervangen worden (want geen mistlampen). Maar het kan dus wel op die manier. Maar die hele nieuwe units, zoals op de foto van @AndreM , ziet er toch net nog even wat frisser uit vind ik, dus als je dat voor elkaar krijgt zou mooi zijn.

Klopt, dat zijn de VRS mistlampen die als DRL zijn geweest (is maar kort geweest)

Zal eens zoeken op Ebay, had ze ook op m’n lijstje staan namelijk ;)
 
Bovenaan Onderaan