Koplampsproeier lek

andrehj

Forumguru
Nadat ik vorige week mijn ruitenspoeierreservoir had bijgevuld, viel me een paar dagen later op dat er in de garage een plasje water onder de auto lag. En wel precies onder het reservoir. Omdat ik toch de wielen van voor naar achter aan het wisselen was, de wielkastbekleding maar losgehaald en even gekeken:
S2 Koplampsproeier lek.jpg
(foto genomen van onderaf, je kijkt dus tegen de onderkant van de koplamp aan)
Probleem bleek niet het reservoir te zijn, maar de rechter koplampsproeier, waar aan het uiteinde, onder het koplampglas, het water uitdruppelt (in de rode cirkel).
Gelukkig zit het lek vrij hoog, zodat het leegzuigen van de hals van het reservoir er al voor zorgt dat er geen vloeistofdruk meer is, maar heeft iemand anders dit al eens meegemaakt?

(Bevestigingsboutjes zijn ook vaag trouwens: Eentje ontbreekt (afgebroken?), eentje is verroest en twee lijken wel nieuw, en dat terwijl voor zover ik weet dit deel van de auto nog nooit uit elkaar geweest is...)
 

eriktv

Forumguru
Zou het beschadigd kunnen zijn bij het loshalen van de bumper ooit? Is een kwetsbaar stukje plastic, precies op een scharnierpunt als je hem verwijdert, denk ik.

Lijkt me een onderdeel dat goed te vervangen is en niet duur?
 

Eltjo

Forumguru
Spuit de sproeier nog wel net zo krachtig (als de andere)?
Koplamp er uit halen was links voor mij 25 min. (Zie topic daarover).Pas dan kan je er goed bij denk ik.

Is de missend schroef niet gewoon een kunststof paspin, wat plaatsing van de sproei-stengel makkelijk maakt?

Losse sproei-stengels worden ook wel gebruikt aangeboden.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Ik ga het sproeien volgende week, als de auto weer eens uit de garage is, testen. Maar voor onze vakantie laat ik het denk ik maar zo. Na de vakantie maar eens weer kijken.
 

EdK

Forumguru
Zo kerel lekker reclame gemaakt voor je werkgever met je link ??
Tsaj en ik ga altijd met een regenbui naar de wasstraat want dan hoef ik die osmose behandeling niet te nemen...... :pieker:
:cool:
 
Bovenaan Onderaan