Koplamp links octavia 2006 wil niet terug

Hallo allemaal,

Gisteren een nieuwe koplamp unit gekocht omdat de oude de apk niet haalde.
De oude eruit halen ging lastig, maar uiteindelijk schoot hij eruit.
Nu heb ik alles aangsloten en wil ik de nieuwe unit er terug inplaatsen, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid in de geleiderails links en rechts onder. Hij blijft dus te hoog zitten .
Doe ik iets verkeerd? de grondplaat hem ik verder niet aan gezeten dus die staat op de oude positie.

Wie weet wat ik moet doen om hem weer goed erin te krijgen??
 

Jasper-RS

Forumguru
Je kunt de koplamp toch zo in de geleiderails schuiven. Anders het geleidingsmeganisme even smeren met wd40
 

Jee13

Forumguru
Soms moet je even de ontgrendelngshaak beetje bewegen met plaatsen lamp, ook al een keer gehad, en even smeren zoals genoemd kan geen kwaad. Niet met wd40 overigens dat is gewoon troep maar zal als 1 malige smering best werken. Teflon spray zal beter werken
 
Ben nu bezig, hij zit wel, maar schiet over de kunststof geleiderails heen op de onderplaat daardoor zit hij enkele milimeters te hoog en schijnt me licht ook omhoog
 
Immitatie, maar hij zit gelukkug. Wel verschil tussen links en recht. Rechts strak tegen de bumper. Links rondom evenveel ruimte. Denk dus dat deze nu zelfs beter zit. Moet alleen afgesteld worden
 
Bovenaan Onderaan