Koplamp demonteren of herstellen

Hallo,

Heb vorigjaar een hond tegen de wagen gehad bij 50km/u, hierbij zie ik nu dat mijn koplamp rechtsvoor wiebelt.

Het bevestigingspint rechts (als u voor de lamp staat) is afgebroken, deze zit bijna tegen de grill van de bumper, dus was ik aan het denken de grill te demonteren en er zo bij te kunnen om het als het nog kan te herstellen met epoxy (het lijkt op een propere barst dus mss nog te lijmen)

Iemand een idee of de grill er makkelijk uit kan en als ik zo bij dat punt van de lamp kan?
Of kn de koplamp er uit zonder de bumper te demonteren?
 

VAG-man

Forumguru
De grill zit bij een S2 vast aan de motorkap...

Volgens mij moet de voorbumper er af om de koplamp te demonteren. Maak even gebruik van de zoekfunctie op dit forum.
 
Even kijken welk type kunststof de koplamp is; waarschijnlijk PP (polypropyleen) en dat laat zich maar lastig lijmen
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Ik heb zo'n afgebroken ophanging (van een Subaru) eens gefixed met iets van "kneedbaar metaal" wat ik ruim om de breuk had aangebracht.
Ondanks dat dat nog een koplamp met echt glas en dus zwaarder was, hield dat prima.
 

Eltjo

Forumguru
Zonder meer of gewoon met parkers.
Of beide, houd er wel rekening mee dat het e.a. ook weer gaat passen met alles gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Destijds bij de O3 ook gemaakt. De tube lijm kwam bij mn zwager vandaan die bij een volvo garage werkt. Dat spul word knijterhard. Weet niet meer hoe het heet..

064F77BF-FBBC-4258-883B-B9B5358A48C2.jpeg B18C5ED1-9CD4-4340-A730-B67B27055354.jpeg
 

Gbn

Actief lid
5 minuten en een gok, ging prima !
maar wel een leuk product erbij voor op het te bestellen lijstje, ziet er inderdaad stevig uit na gebruik van de lijm.

dank voor het compliment !
 

Reggiereg

Nieuw lid
er zijn speciale steunenbeugels verkrijgbaar voor de koplampen van de Superb2, zelfs de schroefgaten zitten er al in, speciaal voorgegoten in de koplampen
!
 

Highway

Forumguru
Is het gelukt? Ik heb nog een set reserve koplampen (1 met wat schade) en 1 koplamp die compleet uit elkaar ligt (toen gekregen, kwam uit S2 die boem had gemaakt).

Zoals ook opgemerkt, voor de S2 zijn er beugeltjes te bestellen om de lamp weer te maken, en de plaats voor het schroefje zit er inderdaad al.
 

Chrisjemol

Forumguru
Dus gewoon zelf fixen
Ooit ook bij mijn eerste auto (daewoo lanos) gedaan. Alu plaatje over de steun gepopnagelt. Dan zit hij vast en is goedkeur voor apk
 
Waar vind ik die beugeltjes? De ophanging is verbrijzeld, er blijft niets van over dus ik heb geen referentie hoe de koplamp juist moet staan want er zit speling van bijna 1cm op nu
 

Eltjo

Forumguru
Kan je dat niet zien aan hoe die in de rest van de auto zit, evt. vergelijkend met rechts?
Evt. kan je dit via foto's vergelijken?
Als ze bedoelen koplamp rechts, bedoelen ze hiermee van in de auto zittend of ervoor?
Dit doet mij denken aan jaren geleden aan een koplampen verhaal van een vriend van me.
Ik had dan voor hem maar als referentiepunt aangedragen "als je met je neus naar het Opel-tekentje op de motorkap kijkt". Dat ging als leidraad door ons telefoongesprek, maar aan het eind van het liedje bedachten we dat daar geen Opel, maar een Irmscher teken op zat. :-)
 
Je kunt er zo niet bij, moet de hele bumper af om aan de andere kant nog maar iets te zien, kunt zo juist door de spleet van de grill kijken en iets zien ma dat is niet handig, er blijft niets over van de ophanging.

Beugelte maken kan dan lijmen met epoxy of 2 componenten maar is ook een beetje smodderwerk, zeker als je geen deftige maat kan pakken
 
Bovenaan Onderaan