kop vervangen met G3

siegerveld

Nieuw lid
ik heb een octavia 1.6 met G3.
De motor begint nu met 180dkm erg te rammelen. dit lijken de kleppen te zijn. Volgens monteurs is dit waarschijnlijk de kleppen die in de kop ingebrand zijn. hebben andere gasrijders hier ook al mee te maken gehad, of kan het nog iets anders zijn?

laat het me maar weten,

Groeten, Sieger
 
Rammelen ? Wat bedoel je ermee ? Ikzelf rijd ook een Skoda Octavia Combi 1.6i op G3. De teller staat inmiddels op 318000 Km met de originele cilinderkop erop. Hij is nog steeds prima. Het zijn perfecte auto's op gas,mede denk ik omdat het 8 kleppers zijn. 16 kleppers zijn immers gevoeliger voor Gas. Waarschijnlijk bedoelen ze dat de kleppen zijn weggezakt in de cilinderkop. Dan zijn de kleppen uitgesteld en kunnen er kleppen gaan open staan. Dit merk je meestal wel als de auto al slecht stationair gaat lopen. Het zijn dan de uitlaatkleppen die uitgesteld zijn. Ook kun je dit merken aan plofjes in je uitlaat(onregelmatige loop). Je kunt helaas nooit zeggen bij welke kilometerstand het gebeurd. Ligt ook een beetje aan de vorige berijder. Laat anders je compressie opmeten,dan weet je in ieder geval of het de kleppen zijn. Succes. Laat wel even weten als je iets weet,daar leren we allemaal van. Vr.Gr.Henk.
 
Mijn Honda accord op gas - 16 klepper - kleppen waren rond de 400000 km uit gesteld. Kop zou gereviseerd moeten worden
 
Bovenaan Onderaan