Koopovereenkomst; nette uitvoering?

corsaar

Senior Member
Met de presentatie begint het. Dit geld voor elk bedrijf.
Dat moet gewoon goed verzorgd zijn.
Het vervolg natuurlijk ook !
Ik vind dat niet meer kan in deze tijd, zo'n vodje heeft geen
uitstraling, verder zit ik er ook niet mee.
 

Constant

Erelid
Juridische gezien heeft een handgeschreven vodje meer bewijskracht dan een printje met handtekening. Handschrift is veel moeilijker te vervalsen dan geprinte letters. Geef mij dan maar zo'n vodje :grin:.
 

MarcoO2

Forumguru
Dit is (voor mij) prima leesbaar. Je zou het handschrift van de gemiddelde deurwaarder eens moeten zien! :winkie:
 

Constant

Erelid
Tot mijn verbazing krijg ik altijd de goede medicijnen bij de apotheek ondanks het werkelijk onleesbare handschrift van de artsen :shocked:


Maar Marco, krijg je dan nooit "positief opbouwende kritiek" dat men helemaal niet moeilijk over de beslaglegging of openbare verkoop had gedaan als het briefje er iets netter uit had gezien :grin:
 

corsaar

Senior Member
We verliezen wel de essentie uit het oog.
Hoe presenteer je een bedrijf.
Ja ik kan het lezen.
Ja je krijgt de juiste auto/pillen
Ja het is primitief in 2010
Ja en palm invest had prachtige folders.
Ja het waren de grootste oplichters.
ja ik vind dat het beter kan.
 

Constant

Erelid
Kuch, je verliest de essentie inderdaad uit het oog :icon_smile_dead:

Het vodje is een juridische overeenkomst waarin de partijen een overeenkomst zijn aangegaan met een omschrijving van de belangrijkste kenmerken van het verkochte goed.

Het vodje heeft niet als primaire doel om als visitekaartje te dienen.
 

corsaar

Senior Member
Jammer Constant je berijpt er niets van.
In ieder geval niet waar ik op doel.
Of je wil het niet begrijpen.!
 

Constant

Erelid
De essentie van een koopovereenkomst is dat het een koopovereenkomst is, daarover zouden we niet hoeven twisten.

Overigens heb ik ook graag dat overeenkomsten er netjes uitzien, maar dat is nooit de hoofdzaak.
 

corsaar

Senior Member
Je zit echt op een andere golflengte.
Met presentatie bedoel ik.
Stoep geveegd, ramen gelapt, netjes gekleed,
goed verzorgd en het zou leuk zijn ook nog een net koopcontract te krijgen
als bonus. Dit moet jou allemaal bekend in de oren klinken !
 

GJS

Senior Member
De essentie van een koopovereenkomst is dat het een koopovereenkomst is, daarover zouden we niet hoeven twisten.

Ja, maar leg jij dat vodje maar eens tijdens de 12 tot 20 weken wachten open en bloot op je bureau, waar dan ook nog eens 's-middags de zon op schijnt, dan heb jij dus geen koopovereenkomst meer want alle letters zijn zodanig vervaagt dat je niks meer kan lezen.
Als je het bovenste deel zou krijgen waar dus echte inkt opzit dan zou het minder erg zijn, maar nu krijg je dus alleen een doorslag.
 

Constant

Erelid
Iedereen zijn mening, maar bij mij is dat zeker geen essentie als ik iets koop.

Koopovereenkomsten die vanzelf vervagen voldoen niet aan mijn normen (ik ken dat verhaal trouwens alleen van sommige kassabonnen). De inkt van een pen is trouwens beter bestendig tegen UV licht dan menig printer. Overeenkomsten zou ik trouwens niet laten rondslingeren op een bureau.
 

Roak

Lid
Grappig !

Ik ben goed bekend met deze "dealer" en heb mijn huidige auto dan ook NIET meer DAAR gekocht, juist om dit soort dingen.
Er is daar weinig tot geen aandacht voor de klant en zijn/haar wensen/eisen.
Juist met een tutti lampioni Roomster ( moet elke dealer toch van watertanden want lekker veel marge !) verwacht je een nette factuur. Er staan genoeg printers ter plekke hoor !
Bij elke andere dealer krijg je een offerte ook uiteprint, behalve daar uiteraard.

Ik hoop dat het verdere traject met je Roomster wel tot tevredenheid gaat bij deze dealer.
 
Tsja ik denk niet dat de discussie is of dit rechtsgeldig is of niet. De insteek is dat het er niet netjes uitziet. Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Een netjes geprinte orderbon met een mooie stempel + handtekening van dealer erop is al een stuk chiquer.

Maar goed, als de dealer graag met dit soort gele vodjes werkt, is dat hun goed recht natuurlijk. Ik hoop alleen wel dat ze beseffen dat dit een beetje slordig overkomt...
 

EdK

Forumguru
Net per mail ook 2 offerte's binnen gekregen en geen ingescande gele velletjes maar netjes een getypte facturen met de opties erop en het inruilbedrag wat ik voor de RR terugkrijg.

Zag van de week ook dat ik langsging dat ze het gewoon in eerste instantie in een excell sheet opzetten !
heerlijk overzichtelijk.
 
Bovenaan Onderaan