Koopovereenkomst; nette uitvoering?

Captain Hook

Forumguru
Zoals jullie weten heb ik recentelijk een Roomster tutti lampioni besteld.

Nu kreeg ik bij het handmatig invullen van de koopovereenkomst zo'n geel 'vodje' mee als kopietje van de koopovereenkomst particulieren met achterop de Bovag voorwaarden.

Ik vroeg bij de Skoda dealer of ik soms nog een meer 'nettere' bevestiging van de koopovereenkomst zou krijgen. Maar volgens hun was dit het... :ahum:

Had eigenlijk wel een strakkere printout verwacht i.p.v. de hanepoten van de verkoper.

Wat is jullie ervaring? Kregen jullie een net document mee/nagestuurd?

CaseyBasey

Actief lid
Ik kreeg ter plekke een net document mee, zo van de kleurenprinter en getekend door de verkoper en mijzelf. Eenzelfde document werd geprint en door ons beiden ondertekend t.b.v. de dealer.
Het document bevat de naam van de gekochte auto en uitvoering, en de bijgekochte opties staan er ook op.

Captain Hook

Forumguru
Ik bedoel dit gele 'ding':
roomster.jpg

Ik vond het zelf een niet zo ... netjes document.

ps: er staan geen dingen in die jullie al niet wisten

Hetzer

Forumguru
inderdaad niet erg netjes en helamaal niet erg zakelijk,

Ik heb overigens ook, bij al m'n bestelde Skoda's een keurig document gekregen, netje in een envelop.
Ook telkens daarne thuis een bevestiging gehad waarin we ook gefeliciteerd werden met de aankoop, en dat ze met veel zorg de bestelling/auto zouden afhandelen.

corsaar

Senior Member
Ja 30 jaar geleden kreeg ik ook zo'n vodje.
Nu keurig en duidelijk via de computer ingevoerd en met een laserprinter
afgedrukt. Een week later nogmaals de bevesting.

GJS

Senior Member
@Captain Hook: Je weet waar ik de mijne gekocht heb, precies hetzelfde ook alleen dat gele vodje.

Rosinfield

† In Memoriam
ik had ook zo'n vodje, maar moet zeggen dat dat me in het geheel niet boeit. Als straks de "homo-as" maar heel blijft en Yeti niet gaat hikken!

MarcoO2

Forumguru
juridisch gezien maakt het niets uit, 't is allemaal even rechtsgeldig. Maar een mooi printje geeft toch net ff iets meer gevoel bij zo'n grote aankoop. Bij een USB-stick van een tientje bij de Mediamarkt krijg ik al een mooiere factuur...

Combiron

Actief lid
Ik denk dat deze 'dealer' zich maar eens achter de oren moet krabben, en de IT- afdeling aan het werk moet zetten......

Captain Hook

Forumguru
Ik geef toe dat een strakke overeenkomst, professioneel geprint, beter zou ogen. Maar wordt daardoor de service beter? Wordt daardoor de auto goedkoper?

Ben nog steeds blij dat de lokale Skoda dealers geen glazen, glimmende facade hebben en hoogpolig tapijt in de showroom. Want uiteindelijk moet je alles betalen, uit de lengte of de breedte.
En tot nu toe is de lokale service en persoonlijke benadering altijd goed geweest. Vrees altijd dat een verkoper in drie-delig pak, hoogpolig tapijt en een glanzende showroom MIJ (als klant) niet ten goede zou komen... :smiley29:

GJS

Senior Member
Maar wordt daardoor de service beter?

Dat je geen nette nota krijgt vind ik toch eigenlijk een gebrek aan service.
Moet je eens een willekeurige onderdelenwinkel in lopen, zelfs al koop je 1 klein lullig onderdeeltje, krijg je vaak al een A4 als nota.

Ik heb in eerste instantie ook zo'n geschreven versie gekregen, maar dat kwam door een computerstoring op dat moment. Ik kreeg toen wel het witte gedeelte zegmaar, en de verkoper hield het gele gedeelte.
Toen ik laterna nog een optie had toegevoegd, heb ik gevraagd voor een bevestiging. Toen kreeg ik zoiets dergelijks alleen netjes uitgewerkt per e-mail. Als ik niets veranderd had weet ik niet of ik dit ook gekregen had...

LenK

Forumguru
Ben nog steeds blij dat de lokale Skoda dealers geen glazen, glimmende facade hebben en hoogpolig tapijt in de showroom.
Weet niet waar jij woont, maar de dealers hier in de wijde omgeving zitten allemaal in nieuwe panden. Baas in stofjas is halverwege de introductie van de O1 en de F1 zo'n beetje uitgestorven.
Om een willekeurig voorbeeld te noemen. Ton Poels zat eerst in een veredelde garage box in Loon op Zand en die heeft nu een glazen facade en zit op een zichtlocatie in Waalwijk.

EdK

Forumguru
Ton Poels zat eerst in een veredelde garage box in Loon op Zand en die heeft nu een glazen facade en zit op een zichtlocatie in Waalwijk.

Maar vraag hem eens op de man af of hij dit zelf heeft gewild of dat hij min of meer is gedwongen door PON. Wel of geen dealer willen blijven.

Mijn dealer zat voorheen ook in de Rijp maar moest ook naar een groter pand toe in een grotere gemeente.
Maar weet wel zeker dat hij ook in het mooie plaatsje de Rijp was gebleven.

LenK

Forumguru
Ik denk dat er weinig dealer happy zullen zijn met de importeurs top down aanpak.
Niks te vertellen maar wel alle kosten dragen.
Maar tot in lengte van jaren scharrelen als VAK garage of helemaal onafhanelijk zelfstandig met alleen olielekkende barrels van 10 jr + in je "showroom" buiten op het erf dat zien veel garage eigenaren ook niet echt zitten, dus moeten ze wel buigen.

OuweHippie

Senior Member
Ah.... een geel vodje. Volgens mij hadden wij een roze. :)

Kan me echt niet herinneren of we naderhand een faktuur hebben gekregen. Boeit me niet ook trouwens.

Bij onze vorige (Renault) dealer kregen we een plaatje van een offerte evenals bij sommige andere dealers van diverse merken. Echter, het financiële plaatje was van dien aard dat we bij Renault vriendelijk afhaakten.

Bovenaan Onderaan