Komt er ook nog een Superb Greenline 20% uitvoering TDI met automaat

Iemand per ongeluk iets vernomen of Skoda binnenkort ook nog een TDI automaat in het Greenline assortiment aan gaat bieden?

Ik kan me voorstellen dat men vanuit VAG dit voorbehoudt aan VW echter bij andere merken zie je dat er naast een soort DSG ook goedkopere automaten worden aangeboden in de vorm van een gerobotiseerde versnellingsbak.

Mocht dat aan de orde komen dan ben ik er wel uit qua keuze voor de nieuwe leasebak :)
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij blijft de DSG bak voorbehouden aan de VW's, maar dan ook niet in de Passat, maar in de Golf.
De gerobotiseerde bak, volgens mij doel je op de 508 ;) Die zou in mijn top 5 staan als ik nu een andere leaseauto uit zou mogen zoeken. De 508 is volgens mij de enige auto in dit segment met 20% bijtelling en een automaat.

Mijn rijtje: S2C, Passat Variant, 5008, 508SW, Touran De mpv's vanwege onze 3 kinderen, maar als het ff anders kan dan liever een station ;)
 

Wasmachineman

Forumguru
We zijn weer erg afgedwaald!:winkie:
Ik hoop dat de S2 in die configuratie komt dus: dsg, tdi en 20%. Het zal wel een tijdje duren, paar jaar...? Eerst de Passat net zoals de Golf die deze al heeft. De Octavia zal makkelijker "te maken" zijn in bovenstaande uitvoering??

Dan wil ik die S2 wel hebben dan! Ik vind de S2 iets mooier dan de O2. Hij is alleen erg groot, te groot voor mij op dit moment! Mijn vrouw rijdt ook vaak in mijn auto en haar lijkt het niets met die buitenafmetingen. Maar alles went.....:grin:
 

hemi24

Forumguru
Met wat parkeerpiepjes vóór en achter mogen de afmetingen niet echt meer een probleem vormen...

Laat maar komen die 20% DSG-TDI's van Skoda!!!
 
Ik heb na wat speurwerk ook voorlopig de moed opgegeven dat de S2 met automaat in de 20% klasse komt. Aan de andere kant, ik heb nog even de tijd tot februari om te gaan bestellen dus wie weet.......

Tot die tijd laat ik mijn portomonnee meebeslissen en die heeft voorkeur voor de 508 hdi 2tronic berline executive.

Mocht de S2 toch met dsg in de 20% komen dan wordt het dus echt de Skoda!
 

Wasmachineman

Forumguru
Rijdt die 2-tronic wel een beetje? Ik kan me herinneren dat dit tegenviel in een andere franse wagen of is dit weer een andere automatische versnellingsbak?
 
Ik heb een maand geleden een proefrit gemaakt in een Peugeot 3008 met 2 tronic en moet zeggen dat dat best goed rijd. Het voelt ahw als een gewone schakelauto waarmee je met het gaspedaal het schakelgedrag manipuleert.

Een DSG voelt anders. Daar geef je een hoeveelheid gas en de DSG doet de rest. Kan met de 2 tronic ook wel maar dan schakelt hij of vrij vroeg of vrij laat. Da's in ieder geval de ervaring van 1 proefritje. Ik vond het wel prettig rijden met de 2 tronic in ieder geval.
 

Bakkertje

Forumguru
De ervaringsverhalen over de 2tronic zijn nogal wisselend, dat zul je toch zelf moeten ervaren ;)

Wat wellicht ook nog iets is om mee te nemen in je overweging is het maximale trekgewicht van de auto een S2C maag maximaal 1500 kg aan de haak trekken, de 508 1400. In 2012 worden de regels ten aanzien van het rijden met een aanhanger gewijzigd, dan zou ik met mijn B rijbewijs en een S2C wel met de caravan (1500 maximaal op kenteken) mogen rijden met de waarschijnlijk 508 niet.

Zelf heb ik 1x een leenauto gehad met DSG, wat een geweldige automaat is dat zeg, maar ja de 3000 euro meerprijs en de 5% extra bijtelling maken dat wel heel erg duur.. (hoe fijn die ook is). Of toch maar een golf met dsg.. (het blijft moeilijk)
 
Bovenaan Onderaan