kommisionsnummer Octavia 1.2

blokj

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Misschien een tip voor een ieder die een Skoda besteld.
Ik heb begin maart een O2 1.2 TSI DSG besteld. Bij de dealer had ik het verzoek gedaan om het kommisionsnummer door te geven (soort track&trace nummer) Dit omdat ik iemand ken die bij PON werkt. Toen ik de bevestiging van de dealer kreeg las ik het volgende:

Versnellingsbak 6HAN

Heb ik weer dacht ik gelijk, na een telefoontje met de betreffende verkoper gaf hij toe dat de verkeerde versnellingsbak besteld was. Ook zei hij dat de auto al van de band af was, klaar dus. Meteen een nieuwe besteld. Ik wacht nu nog steeds op het nieuwe kom. nummer.
Als ik niet om deze gegevens gevraagd had stond ik mooi voor een verassing na 12 weken, en kon het hele proces weer opnieuw beginnen. Nu is de schade beperkt en wachttijd verlengt met 3 weken. En heb ik de dealer een heleboel narigheid bespaard. (transportkosten, kenteken koppelen en mijn teleurstelling).
Vraag dus altijd naar dit nummer na een bestelling, kan je gelijk kijken of alles wel goed besteld is en voorkomt vraagtekens bij de aflevering.

Info van dealer mbt de vraag naar het kom nr.
ik heb voor de zekerheid de laatste drie karakters van het nummer maar even vervangen voor xxx.

Detailinfo auto
Komnr Model Uitv Motor Kleur Jaar
412xxx OCTAVIA COMBI ELGBL10 1.2 77 KW / 105 PK TSI BLACK MAGIC MICA 2010
M-Uitvoering
BLUETOOTH TEL. VOORBEREIDING
LEERINBOUW LOSPLAATS
LM-VELG 17 INCH PALLAS
MDI (MOBILE DEVICE INTERFACE)
MUFU 4-SPK STUUR (RADIO+TELEF)
SUNSET (GETINT GLAS ACHTER)
VERWARMBARE VOORSTOELEN
Versnellingsbak 6HAN Status PRF
Kleur bekleding ONYX BEKLEDING Gepl. Productieweek 201013
Chassisnummer Schademelding N
Klantnaam Besteldatum 02-03-2010
Blokkering N Gefactureerd N
Kenteken SBR-Datum

mvg,
Joost

Wasmachineman

Forumguru
Mooie tip Joost. Bedankt !
Ik was zelf al van plan om de dealer steeds te checken vwb de bestelling als deze gedaan is. Wat een fout zeg !
Goed dat je er snel achter bent gekomen.

corsaar

Senior Member
Prima tip maar waar kan ik dat dan nakijken ? waar moet ik inloggen ?
Of een 1 april grap ?

Wasmachineman

Forumguru
Dit is geen 1 april grap, die kom-nummers zijn bekend in de hele VAG groep.
Je kan het niet nakijken zelf. Moet via de dealer of via Pon als je daar iemand kent.

corsaar

Senior Member
Jammer dan de dealer geeft wel het nummer maar geen toegang.
Relaties bij Pon heb ik niet, ik zal toch nog meer moeten netwerken.
Dus voorlopig maar gewoon ouderwets afwachten en vertrouwen dat het allemaal in orde komt.

blokj

Nieuw lid
Corsaar,

Als je het kom nr. vraagt aan de dealer dan zal hij de info die ik ook heb toegevoegd in mijn eerste bericht moeten kunnen versturen aan je.

Joost

Bovenaan Onderaan