Kofferruimte

Hallo,

Wie kan mij vertellen of de bodem in de kofferruimte demontabel is of zit deze nog
ergens vast.
Als de bodem demontabel is, kan je de bodem dan makkelijk verhogen door er een houten frame onder te leggen.
Alvast bedankt.

Zwarte ruiter.
 

namleop

Actief lid
Hoi,

De bodem van de kofferruimte is een dunne plank met daarop tapijt. Hieronder zit geen extra vak zoals bijv. bij een Golf variant, maar de uitsparing voor het ontbrekende reservewiel.
Hier kan je bijzonder veel rommel in kwijt, dus misschien is een verhoging niet eens nodig.
Anders zou je altijd een frame kunnen timmeren maar dan krijg je denk ik wel langs de randen gleuven omdat de mat dan niet meer precies past.
Mag ik vragen waaarom je de vloer zou willen verhogen?
 
Waarom neem je niet de dubbele kofferbakbodem als accessoire voor je Fabia Combi GL? Artikelnummer DAA 720 001 - 002. Of heeft het een andere reden dat je een houten frame wilt gebruiken?
 
Twee redenen,
Voor mijn vrouw om de boodschappen niet over de drempel te hoeven tillen (i.v.m. gezondheid).
Dat de hond op een vlakke bodem komt als hij in de auto springt.
 
De auto is al in Nederland, bij Pon of bij de dealer.
En ik heb altijd begrepen dat de dubbele kofferbakbodem vanuit de fabriek geplaatst was.
 

Monteurtje

Forumguru
Dubbele bodem kan ook achteraf. Heb het alleen nog nooit gezien in een Fabia. Maar de bodem zit onder de achterbak of net onder de rugleuning ook vast. Als je het daar losmaakt kun je het eruit halen. Zou kunnen dat je de rugleuningen eruit moet halen. Bij het draaipunt aan de portier zijde zit een iets wat je weg moet drukken en dan trek je de leuning eruit en aan de andere kant zit die ergens in gestoken. Daar moet je hem uittrekken.
 
Bovenaan Onderaan