Kofferruimte kodiaq

Xavier234

Senior Member
Weet er iemand de afmetingen van de kofferruimte van de kodiaq? al op verschillende sites gekeken maar vind voorlopig nog nergens de afmetingen van de kofferrumte. Wel de breedte boven de wiel bakken maar wat is de ruimte tussen de wielbakken? nu in mijn citroen heb ik een breedte in de koffer van 1.16m en diepte van 0.97m. de kooferrumte van de kodiaq lijkt me ruimer maar de wielbakken nemen ook wat ruimte in.
Dit omdat we altijd met de auto op reis gaan en nu had ik graag geweten of al onze koffers in de breedte zouden passen + een grote koelhoudbox.
 

Xavier234

Senior Member
Dat is dan een verschil van 16 cm met de citroen c4 grand picasso die ik nu bezit, is wel veel verschil
 

maik1

Forumguru
In het beroemde Autogefuhl filmpje wordt er ook nog wat gemeten in de kofferbak, zo rond 30min:


Let wel op dat dit een 5-zitter is, dus is de kofferbak hoger.

De grootte van de kofferbak zit hem bij de kodiaq vooral in de grote hoogte van de ruimte, niet zozeer in de breedte danwel de diepte. Het ligt er dus behoorlijk aan hoe je je koffers positioneert/stapelt of je ook de volledige ruimte van 650-700 liter gaat benutten. Ik vond de verhoudingen wel prettig afgelopen zomervakantie. Wij hebben wat kleinere koffers en kratjes. De koffers konden recht overeind staan en de kratjes twee op elkaar en dan kon het afdekzeil gewoon nog dicht (wat dus komt door de enorme hoogte van de bak). Breedte tussen de wielbakken zegt dus in principe niet zoveel.
 

Japanese Power

Donateur
Let ook op of je een thuiskomer neemt of een volwaardig reservewiel, in dat laatste geval komt de bodem van je kofferbak ook verder omhoog.
 

leon-cupra

Forumguru
Zou zeggen , neem je valiezen en koelbox mee naar de dealer en je hebt direct het enige correcte antwoord. ;)
Zie je dat niet zitten, vraag een proefrit en passeer eens lang thuis, kan je het daar proberen.
 

Xavier234

Senior Member
Interessant filmpje, hij meet de diepte en die is een 10 cm dieper of nu de Citroën , de breedte meet hij alleen bij de opening en daar is dit 1,10 m maar tussen de wielkassen zal het minder zijn, wel jammer, zal inderdaad eens de koffers en koelbox moeten meenemen want de testrit duurde maar een 10 min.
 

Japanese Power

Donateur
Tussen de wielkasten is ruim 100 CM, spreek uitvaring met een pakket van 100x200 CM aan reclameborden met een ingeklapte bank in de Kodiaq.
Ik sluit me aan bij @leon-cupra , gewoon meten = weten. Succes!
 

De Ridder

Senior Member
Dat is dan een verschil van 16 cm met de citroen c4 grand picasso die ik nu bezit, is wel veel verschil

De C4 Picasso is tussen de wielkasten breder. Ik heb de technisch verwante 5008 gereden. Daarin paste inderdaad tussen de wielkasten meer dan nu in de Kodiaq.
in de Peus kon ik naast een opgeklapte stoel een boodschappenkratje overdwars geplaatst worden. Dat past in de Kodiaq niet. Dan zijn de kratjes een paar centimeter te breed.
 

Captain Hook

Forumguru
@Xavier234 als ik zo de uitgebreide brochure bekijk:
http://az749841.vo.msecnd.net/sites...RZ_final.0ced167fc17a8ffaa8196ef36669eedc.pdf
dan zie ik op bladzijde 40 ook plaatjes + maten van de Kodiaq.
Staat daar niet de info die je zoekt?

En, zoals andere al aangaven, ff langs een Skoda garage gaan, je rolmaat meenemen en opmeten! Of proefrit met koffers testen. Of tijdens een proefrit ff langs je eigen huis gaan en alle koffers erin stoppen/passen/meten, etc... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: 907

Xavier234

Senior Member
de afmetingendi in het boekje staan is de ruimte die je hebt bij een 7 zitter en als je goed op de tekening kijkt is dit boven de wielkasten, nl de ruimte die je hebt ook met je armen en die zou 1.27m zijn.
Zal jullie advies opvolgen en een lintmeter meenemen naar autosalon, bij de verdeler vergeten te meten.
 
Bovenaan Onderaan