Kofferkabel achterkleppen

ertromp

Forumguru
Welke "kofferkabel" bedoel je? :pieker: Plaats een foto hier en het zal voor veel lezers wellicht duidelijker worden
 

ertromp

Forumguru
Aan te bevelen is om bijvoorbeeld kabels van Herth en Buss te gebruiken van de juiste diameter. Die kun je nl. met een siliconen mantel krijgen wat veel flexibeler en duurzamer is dan met pvc mantel. Heb dat zelf gebruikt ooit bij de Fiat 500 ook bij de kofferdeksel om een kabelboom te repareren
 

EdK

Forumguru
Zou eens kijken wat voor draden ( kleur en dikte ) er in zit en dan van alles een 2 mtr bestellen
Dan kijken welke draden bij elkaar horen en daar een set van maken en af monteren met een stekker van
dit model https://www.rdae.nl/multistekkers/superseal-connectors/
En dan setje voor setje draden vervangen en los door die tule doen (geen tape meer er om heen )
en als door tule heen zijn de draden dan aan beide uiteinden een overlengte houden zodat de draden wat heen en weer kunnen bewegen met open en dicht doen van klep.

Tis misschien een klusje, maar dan doe je het meteen in één keer goed !
Want anders blijf je om de zoveel tijd kloten..
 

Eltjo

Forumguru
Idd, hoog-flexibele losse draden of een multi-core gebruiken en zo maken dat je precies dit stuk kan vervangen door aan beide einden een multi-pin connectoren te maken die vast zet aan de oorspronkelijke autobedrading.

Aan de andere kant, als je hoog-flexibele losse draden gebruikt, dan moet het toch wel lang meegaan - langer dan origineel. Dan kan je ze dus ook direct aan de oorspronkelijke bedrading solderen. Als je tape gebruikt, gebruik dan dan "stof" automotive tape, dit glijdt ergens langs in tegenstelling tot gewoon elektra-isolatie tape.
En natuurlijk moet de boel wel de juiste lengte hebben.

Ik service o.a. een machine van een klant die misschien wel een paar miljoen keer dezelfde beweging in een multi-core kabel maakt voordat die vervangen moet worden. Maar het gaat natuurlijk ook om de radius van de bocht die steeds gemaakt wordt.
 

Twincam_be

Senior Member
ja, denk aan een 13 polige aanhangerkabel maar aangezien hier alles nog toe is van winkels moet ik wachten. online 1 meter kopen en dan meer betalen voor verzending zie ik niet zitten.
 
Bovenaan Onderaan