Kofferbakverlichting O2

BarryXX

Actief lid
Wie kan mij vertellen waar de schakelaar zit die de kofferbakverlichting aanstuurt? Betreft een combi.
 

Zwapp

Forumguru
In het slot zit een zwarte drukknop, deze kun je met bv een schroevendraaier indrukken, hij gaat wel zwaar!
 

BarryXX

Actief lid
Bedankt voor de reacties. Ik heb geen verlichting in mijn kofferbak. Beide zijden doen het niet en de lampjes zien er goed uit. Suggestie waar ik het beste kan beginnen met zoeken?
 

BarryXX

Actief lid
Volgens mij heb ik het al gevonden. Ik heb de lampunits er uit gehaald en bij het lampje zit aan 1 zijde een klein zwart kokertje. Diode, weerstand, oid? Doormeten op weerstand geeft aan dat hier geen verbinding is. Wordt dus op zoek naar andere units.

Of ik zit verkeerd?
 

VWim

Forumguru
Als ik me niet vergis laat een diode maar in één richting stroom door.

Ik zou beginnen met het controleren van de zekering, daarna het lamphoudertje eruit klikken en even kijken of er stroom komt op het stekkertje.

Zie je tussen je klokken wel dat je achterklep open gaat? Ofwel, werkt de schakelaar wel naar behoren?
 

BarryXX

Actief lid
Goede tip. Daar had ik nog niet aan gedacht. En op d maxidot wordt inderdaad niet aangegeven dat de klep open staat. Suggestie hoe ik bij de schakelaar kom?
 

Joske

Forumguru
Goede tip. Daar had ik nog niet aan gedacht. En op d maxidot wordt inderdaad niet aangegeven dat de klep open staat. Suggestie hoe ik bij de schakelaar kom?
misschien ben je iets met bijgevoegde bijlage?
indien nog tekeningen gewenst, geef een gil :)
 

Bijlagen

  • montageoverzicht achterklep slot octavia 2 PFL.pdf
    65,3 KB · Weergaven: 114

BarryXX

Actief lid
Bedankt. Ik zal vande week eens snuffelen. Wat kan de oorzaak zijn dat de schakelaar niet juist functioneert?
 

BarryXX

Actief lid
Ik heb het slot uitgebouwd en de schakelaar gevonden. In het stekkertje zitten 3 aders (bruin -, wit + en bruin/groen +). Wit en bruin/groen geven allebei 12V, dus kabelbreuk lijkt me niet aan de orde. En als ik wit op bruin doorlus dan gaan de lampjes in de kofferbak branden en de achterklep op de maxidot. Lijkt me dus inderdaad slot vervangen.

Weet iemand of het slot van een Golf 5 identiek is?
 
Laatst bewerkt:

marien

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde probleem na inbouwen van een andere achterklep bij een octavia combi. Mag ik nog even vragen zit de schakelaar in het slot van de klep of aan de andere kant? Kan je iets stellen aan het slot of repareren of moet er een ander slot in, en dan in de klep f aan de andere kant?
 

marien

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde probleem na inbouwen van een andere achterklep bij een octavia combi. Mag ik nog even vragen zit de schakelaar in het slot van de klep of aan de andere kant? Kan je iets stellen aan het slot of repareren of moet er een ander slot in, en dan in de klep f aan de andere kant?
 
Bovenaan Onderaan