Kofferbakdrempel (of hoe heet zoiets) beschadigd

Arnovdh

Nieuw lid
Dag iedereen.

Ik ben sinds enkele maanden eigenaar van een Superb combi uit 2011. Onze eerste Skoda (al heb ik vroeger wel passats gereden en daar deed de Superb me wel aan denken) en voorlopig ben ik voorzichtig positief.

Over het algemeen is de auto technisch en ook qua uiterlijk in erg nette staat maar er is één ding dat me best stoort: de kofferbakdrempel is beschadigd. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar wat te enthousiast een aantal zware spullen geladen. In ieder geval zitten er een aantal blutsen in de metalen drempel (zie ook bijgevoegde foto).

Ik heb al zitten zoeken of en hoe dit vervangen kan worden maar ik weet niet goed waar ik naar moet zoeken en weet zelfs niet wat de officiële benaming is van dit onderdeel. Heeft iemand tips of ervaring?
 

Bijlagen

  • kofferbak.jpg
    kofferbak.jpg
    387,8 KB · Weergaven: 124

eriktv

Forumguru
Ik ken eigenlijk alleen beschermstrips voor op de naastliggende bumper, deze strip heeft bij mij ook al enige bagage te verduren gehad. Ik kan via de reguliere webshops niks vinden.
 

JPs_OC2

Donateur
Bij Skoda-Parts.com gekeken en deze gevonden > 3T9 863 459 C 9B9 - Lock Carrier Cover

Op SkodaCommunity.de staan een aantal posts over deze beschadigde 'Ladeleiste' maar over het vervangen zelf heb ik zo gauw niets gevonden. Wil niet zeggen dat het er niet staat maar wellicht zelf even een blik werpen en wie weet ;).
 

casejunky

Forumguru
Hoe het onderdeel heet is al benoemd zie ik, en het eruit halen is vrij simpel.

Even de bekledingen van de bak eruit, dus de mat etc en als goed is zit die daar binnen in de bak geklikt of geschroefd.
En dan een de "buitenzijde" even dat rubber aan de kant wippen en dan komt die er zo in zijn geheel uit. Geen gekke draden of schroeven of wat dan ook. Kan je werkelijk niks aan kapot maken.
 

Arnovdh

Nieuw lid
Bedankt voor de info iedereen! Ik heb eens zitten kijken en het lijkt erop dat dit alleen te bestellen is op Skoda-parts. De prijs valt me echter wel lelijk tegen. Bijna €180 is het mij momenteel niet waard. Jammer dat er geen aftermarket / non-genuine kopie van te krijgen is. Ik moest laatst de front grille vervangen en daar heb ik een perfect vervangingsonderdeel (niet van de originele te onderscheiden althans niet met mijn amateuristische oog) voor €50.
 
Bovenaan Onderaan