Kofferbak verlichting werkt niet

Topic in 'Octavia I' gestart door turboturbo, 09-01-2019.

1. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

@turboturbo Heb je Hansje Brinker inmiddels bij de doorvoertule weg kunnen halen en een passende oplossing gevonden?

2. turboturbo

turboturbo Forumguru

Wie of wat bedoel je met Hansje Brinker @Hakar ?

Het eerste dat ik heb aangepakt is de roestvorming in de felsnaden van de uitsparingen van de kofferbak scharnieren. Even licht opgeschuurd met een multitool (soort dremeltje) daarna goed ontvet en behandeld met een beetje roest-stop van Brunox. Tot slot de felsnaden nog een keer goed dichtgesmeerd met (zwarte) siliconenkit:

scharnier1.jpg zMiNVtZoRjaWxZ+xdUlAmQ.jpg

In de overtuiging dat de lekkage nu opgelost was, wilde ik de tule nog een keer goed plakken met de Bison rubberlijm uit eerder genoemde posts (die heb ik aangeschaft) Ik had de kabelbomen of stekkers nog een keer grondig gereinigd met azijn en daarna ingespoten met siliconenspray en weer terug aan elkaar geklikt. Zodat ik in ieder geval weer een werkende achterruitwisser, 3e remlicht en centenverlichting heb. In de veronderstelling dat ze nu niet meer nat zouden gaan worden.

Echter. Met de hevige regen van afgelopen dagen zag ik dat er wéér een plasje water op de bodem in de wielbak lag... :tongue: Dus of de secondelijm heeft het begeven, of er is (nog) een andere oorzaak. En bij gebrek aan combinatie vrije tijd en droog weer ben ik hier nog niet verder mee gekomen.

De oplossing voor de niet werkende kofferbak verlichting is steeds verder aan het verdwijnen. Wanneer ik de lekkage heb opgelost, overweeg ik de auto naar een dealer te brengen in de hoop dat die dit specifieke probleem vaker aan de hand heeft gehad en het voor me kan repareren, danwel inlichten en tips in te winnen waar ik het euvel moet gaan zoeken.

3. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Ken de geschiedenis van uw land @turboturbo :D:D
    Hansje was HET jongetje dat zijn vinger in de dijk stopte.

turboturbo vindt dit leuk.
  4. EdK

EdK Forumguru

Sindsdien miste hij een vinger !

5. frusty83

frusty83 Senior Member

Beste forumleden,

Ik had ook geen kofferbakverlichting in mij O2 FL. Display gaf wel aan dat de kofferbak open stond. Lampjes vervangen, alles doorgemeten maar helaas.

Oplossing gevonden, het zit simpel weg in het slot. Nieuw slot besteld op Aliexpress voor 18,62 met Skoda logo en onderdeel nummer :maakmegek:.

Dit slot heb ik zojuist gemonteerd en kofferbakverlichting doet het weer :tegek:.

€ 18,40 | OEM TERUG DEURSLOTAANDRIJVING Tailgate lock schakelaar 1Z0827501A 1Z0827501 1Z5827501C Voor Skoda Octavia 1Z 2003-2015
    https://s.click.aliexpress.com/e/CI4FaSYs

Deel deze pagina