Kofferbak storing

casejunky

Forumguru
Beste heren en experts,



Ik heb een elektrische kofferbak klep, en nu raad je het al.... Die doet het niet meer.

Even kort, hij ontgrendeld wel maar gaat niet omhoog. Zowel op de sleutel, klep bediening of op het dash allemaal zelfde verhaal. Soms gaat die wel omhoog maar meestal niet.

Bij uitlezen merk je storing op beide motoren, en na het wissen van de foutmelding doet die het weer even...
Nu een paar vragen:
1 kan het echt zo zijn dat die motoren stuk zijn? En is dat duur?
2 indien vraag 1 ja is.... Kan je dat makkelijk zelf?
3 wat zijn de gevolgen als je die motoren vervangt voor gasdempers? Werk alles dan nog? Geen storing? Etc


Alvast bedankt voor het mee lezen heren
 

EdK

Forumguru
Ik denk dat er wat leden hier nu graag weten welke storings code's er gegeven worden.

Maar als ik goed begrijp dan doen de motoren het nog wel op zich.
Dus maw zit het in de afstelling of moeten ze opnieuw ingeleerd worden (als dit kan) zoals we ook kunnen met de ramen

En zijn de motoren duur ? Heb meen ik enkele weken geleden hier een topic voorbij zien komen met ook een motorprobleem van de klep. En daar gingen prijzen voorbij van meen 600 eurie per motor excl montage.
Dus dan zou ik toch even gaan rondneuzen naar 2e hands bij demontage bedrijven
 

Antera

Donateur
De motoren zijn aak de oorzaak en kosten nieuw €350 per stuk

Dat is vervangen en dan moeten ze ingeleerd worden en ben je klaar.

Gasdempers ombouw is minder makkelijk denk ik volgens mij zijn de kogels dikker van de motoren. Storingen wel in het systeem omdat de motoren er niet meer aan hangen maar zal je in het display niet zien
 

casejunky

Forumguru
@EdK hij geeft enkel aan storing op motor 1 en 2 geen specifieke melding helaas, of die is in te leren zoals met de ramen weet ik helaas niet. Misschien dat @Antera dat weet?

En @Antera jij zegt 350€ per stuk? Dat is nog te doen, heb jij zo een link of een artikel nummer hiervoor?

Vervangen lijkt me niet echt een enorme klus toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Antera

Donateur
Je moet het voor deze zekerheid wel laten checken maar dit zijn de nummers:

3T9827851A tot 2-1-2011
3T9827851B na 2-1-2011
 

casejunky

Forumguru
Hey,

Na wat googlen op die nummers zie ik dat je ze voor 350€ per set kan kopen, is dat vervangen nog een grote klus? Lijkt me niet toch?
 

casejunky

Forumguru
@VAG-man ah nou die reparatie laat ik wel zitten, ik koop wel een setje nieuwe.

Even uitzoeken hoe dat in en uitbouwen zit, wel zie ik filmpjes van mensen die het laten zien dat het ingebouwd zit en werkt maar niet de stappen ervoor. Wat ik ook raar vind, is dat ze allemaal laten zien dat de klep ook dicht gaat als je de knop op de AB indrukt. Dat is bij mij nooit geweest, is dat standaard of heb ik gewoon een maandag ochtend model?
 

eriktv

Forumguru
Ik meen dat sluiten via sleutel geprogrammeerd kan/moet worden met VCDS, bij mij stond dat al aan toen ik auto kocht.
 
Bovenaan Onderaan