BBO
Senior Member
Hallo iedereen,
Ik heb een Skoda Superb van april 2016 2.0 TDI 150 pk DSG.
April dit rond 132 000 km merkte ik dat er nog weinig koelvloeistof zat in het reservoir. Bij mijn vorige SII TDI heb ik een lekkende waterpomp gehad. Ik dacht dat ik opnieuw met dit probleem zat en ik heb onmiddellijk mijn waterpomp laten vervangen samen met de distributieriem. Volgens de garagehouder (een onafhankelijke garage) was er geen lek te zien aan de pomp. Hij belde nog of hij ze effectief moest vervangen. Ik vond dit niet de grote kost, dus heb ze gelijk vervangen.
20 000 km, geen problemen gehad inclusief een rit naar het zeer warme zuiden van Frankrijk.
Eergisteren doe ik preventief de motorkap eens open en merk dat het reservoir opnieuw onder het minimum. Ik heb toen niets bijgevuld. 's avonds na ca 100 km die dag merk ik dat het koelstof niveau opnieuw het minimum is. Geen probleem dacht ik dus
Deze ochtend keek ik opnieuw en was het reservoir opnieuw zo goed als leeg en heb ik bijgevuld met koelvloeistof tot net op het streepje van minimum.
Volgens de garagehouder is dit niet normaal maar wel een grote zoektocht om te kijken van waar het komt.
Zijn er nog collega Skoda's rijders die daar met geconfronteerd worden?
Kan dit kwaad om zo blijven rond te rijden en af en toe zelf het niveau controleren en bijvullen? Het verklikker lampje heeft nog geen enkele keer melding gegeven.
Alvast bedankt voor de hulp
Ik heb een Skoda Superb van april 2016 2.0 TDI 150 pk DSG.
April dit rond 132 000 km merkte ik dat er nog weinig koelvloeistof zat in het reservoir. Bij mijn vorige SII TDI heb ik een lekkende waterpomp gehad. Ik dacht dat ik opnieuw met dit probleem zat en ik heb onmiddellijk mijn waterpomp laten vervangen samen met de distributieriem. Volgens de garagehouder (een onafhankelijke garage) was er geen lek te zien aan de pomp. Hij belde nog of hij ze effectief moest vervangen. Ik vond dit niet de grote kost, dus heb ze gelijk vervangen.
20 000 km, geen problemen gehad inclusief een rit naar het zeer warme zuiden van Frankrijk.
Eergisteren doe ik preventief de motorkap eens open en merk dat het reservoir opnieuw onder het minimum. Ik heb toen niets bijgevuld. 's avonds na ca 100 km die dag merk ik dat het koelstof niveau opnieuw het minimum is. Geen probleem dacht ik dus
Deze ochtend keek ik opnieuw en was het reservoir opnieuw zo goed als leeg en heb ik bijgevuld met koelvloeistof tot net op het streepje van minimum.
Volgens de garagehouder is dit niet normaal maar wel een grote zoektocht om te kijken van waar het komt.
Zijn er nog collega Skoda's rijders die daar met geconfronteerd worden?
Kan dit kwaad om zo blijven rond te rijden en af en toe zelf het niveau controleren en bijvullen? Het verklikker lampje heeft nog geen enkele keer melding gegeven.
Alvast bedankt voor de hulp