Koelventilator draaid niet

beste leden,

Mijn Skoda fabia 1.2 tdi combi greenline van 2011, heeft denk ik een probleem met de koelventilator, deze draaid wel als ik de airco aan heb, maar slaat na mij weten niet aan als ik 35 kilometer heb gereden, na deze rit heb ik hem nog even laten lopen om te kijken of hij het doet. Zekering is goed en de kachel binnen wordt warm, wat kan het zijn
 
Dat is gewoon onder in de radiator ? Kap eraf onder de auto en dan zie je hem zo zitten zeker ?, weet wel dat het zo gebeurt is
 
En dat is zekker dat die stuk is, kan er namelijk 1 halen straks, maar ze vertellen mij dat het ook die andere kan zijn de aansturing sensor of zo?
 

Antera

Donateur
De sensorstekker los halen en door verbinden dan weet je snel genoeg of de sensor stuk is of niet
 
Dit zou hem moeten zijn zegen ze, maar de plaats waar het gezecht wordt is het niet. In de radiator maar daar zit echt niks in, waar zou hij wel moeten zitten dan?
 

Bijlagen

  • 360093A4-5F3C-4A45-B40D-112AEC47C118.jpeg
    360093A4-5F3C-4A45-B40D-112AEC47C118.jpeg
    375 KB · Weergaven: 41
  • 7698FE84-5D88-496F-934C-7C5B51E09963.jpeg
    7698FE84-5D88-496F-934C-7C5B51E09963.jpeg
    401,9 KB · Weergaven: 38

Antera

Donateur
Dat is hem idd. 2 standen. 1 voor lage en een voor hoog toerental voor de FAN

1 pin is voeding. Meten is weten of gewoon te contacten door verbinden kan geen kwaad en zie je vanzelf of je fan gata draaien
 

Arjann

Forumguru
beste leden,

Mijn Skoda fabia 1.2 tdi combi greenline van 2011, heeft denk ik een probleem met de koelventilator, deze draaid wel als ik de airco aan heb, maar slaat na mij weten niet aan als ik 35 kilometer heb gereden, na deze rit heb ik hem nog even laten lopen om te kijken of hij het doet. Zekering is goed en de kachel binnen wordt warm, wat kan het zijn

Waarom zou deze moeten gaan draaien na een rit van 35km? Ook ná zo'n rit en hem even laten draaien hoeft niet te betekenen dat de ventilator moet gaan draaien, helemaal met koudere buitentemperaturen niet. Of loopt de temperatuur op als je stil staat?
 
Bovenaan Onderaan