Koelslangen expansievat Fabia II 1.6 16V 105PK

nakharry

Forumguru
Weet iemand een adres waar koelslangen te koop zijn die aan het expansievat zitten van een Fabia II 1.6 16V 105 PK. (zowel de bovenste dunne (retourslang) als de dikkere slang die onder het expansievat vandaan komt.

Skoda dealer bij mij ben ik een beetje klaar mee en zoeken op kenteken bij de onderdelen websites geeft helaas ook geen resultaat.

Bedankt alvast!
 

nakharry

Forumguru
Bedankt Maikel2210, al dit soort websites gehad een doorzocht op kenteken en helaas "no cigar"
 

Captain Hook

Forumguru
@nakharry Als ik bij Google intik "Kühlwasser schlauch vw 1.6 16v" zie ik talloze aanbieders...
Dus zo moeilijk te vinden is dat niet...

Of je kijkt bij een lokale autosloop. De 1.6 16V motor is redelijk universeel en veel gebruikt bij VAG.
 

nakharry

Forumguru
Bedankt Hook, ja er zijn overal van allerlei slangen zichtbaar behalve die ik nodig heb.

Net vriendelijke helpdesk van Winparts gebeld en die zeggen ook dat zij het niet kunnen leveren en dat de meeste webshops een beetje dezelfde leveranciers hebben.
 

turboturbo

Forumguru
Autosloperijen werken helaas ook vaak alleen met kenteken (althans de paar waarmee ik ervaring heb). Anders is het computer says no.

Alleen als je zelf het terrein op mag om bijv naar Seat/VW/Audi modellen te kijken, heb je daar wat aan.

Edit: dan lijkt het erop dat je dan naast sloperijen / onderdelenlijn.nl (ook een k* site) dan toch bent aangewezen op de dealer.
 
Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Dank je Antera voor je hulp, hier heb ik zeker wat aan.

Durf het bijna niet te vragen, maar heb je wellicht ook de complete legenda van alle nummers op de tekening? Dealer sprak ook over lekkage bij het verloopstuk van de kachelpijp, maar is dit dan 14 of 23?

Nogmaals ontzettende dank voor je support.
 

Antera

Donateur
Moet dit speciaal opzoeken. Kan dit niet simpel even uitdraaien helaas. En welke ze dan bedoelen geen idee helaas
 

nakharry

Forumguru
Ben er uit Antera, nummer 5 lekt, maar helaas is deze niet meer leverbaar en moet bij de vervanger van nummer 5 ook nummer 26 (koelwaterhuis etc.) vervangen worden. Kost minimaal € 260,- aan onderdelen ;-(
 

nakharry

Forumguru
Ga ik proberen EdK, helaas kan de dealer mij ook het oude onderdeelnummer van no.5 niet geven, dus het is lastig zoeken. En het vervangende onderdeel heeft een nieuw thermostaathuis nodig ;-(
 

nakharry

Forumguru
Dank je EdK, maar ik zie in dit programma dan helaas weer helemaal geen slangen of pijpen voor het koelsysteem.
 

EdK

Forumguru
Denk dat je dan toch niet goed kijkt !
Heb ff willekeurig bouwjaar genomen en onder motor gekeken en dan zie ik toch echt bij bv een 1,4 TSI alle slangen met artikelnummers erbij
Het is soms ff moeilijk zoeken met dit proggie maar het staat er in algemeen echt wel in hoor.
Maar je moet het bv niet doen op tablet of smartfeun
 

nakharry

Forumguru
Ontzettend bedankt voor je hulp, tijd en moeite EdK,

Mij Fabia II Combi is uit april 2008 en is een 1.6 16V 105 PK benzine. Als ik Fabia invul en dan 2008 kies begint hij al met 2 restricties, ik moet uiteindelijk (blijkt nu) de 2e restrictie hebben en dan motor/koppeling. Als ik daar een beetje ga zoeken krijg ik inderdaad een 1.6 motor met de juiste kaart (tevens de zelfde kaart als van Antera(hierboven)).

Probleem is nu dat het onderdeel nummer 5 niet meer leverbaar is (is gemodificeerd volgens de dealer) en hij geeft daarom in het scherm ook het originele artikelnummer niet meer ( dit wilde ik nu juist gebruiken voor autosloperijen of bij het online zoeken), hij verwijst nu alleen maar naar een ander artikelnummer en dit is van het thermostaathuis. Ik zou dus een vervangende koelwaterpijp kunnen bestellen die bij dit thermostaathuis hoort, maar dan moet tevens het thermostaathuis en andere veren en klemmen vervangen worden. Dit wil ik niet meer want ik vind dat te veel geld voor zijn leeftijd.

Wellicht kan je nog wat met dit verhaal ;)
 

turboturbo

Forumguru
Props voor @Hakar ; @nakharry niet te snel opgeven he! ;)


Een reparatie van het thermostaathuis met slang voor een auto uit 2008 is toch niet zo gek? Ik vind dat niet een abnormale investering hoor voor zo’n jonge auto.
 

nakharry

Forumguru
Bedankt Hakar, vrees alleen dat 032121065G hem niet is, eerder 03C121065B en zoals ik al zei hoort daar tevens een nieuw thermostaathuis bij en ander klein materiaal.

Is al met al een kleine € 300,- materiaal bij de dealer plus een paar uur werk a € 85,- per uur, dus TurboTurbo ik vind het voor zo'n jonge auto zonde geld om ongeveer € 500,- uit te geven om een plastic waterpijp van nog geen tientje te fixen.
 
Bovenaan Onderaan