Kodiaq vs Superb

Welke vinden jullie mooier?


  • Totaal aantal stemmers
    20
  • Opiniepeiling gesloten .

Racer01

Senior Member
"The King is dead, long live the King"

Ik kon de foto's niet direct kwijt in één van de reeds bestaande topics vandaar maar even een nieuw topic aangemaakt (mocht het ergens anders beter passen dan hoor ik dat ook graag).

Ik mocht mijn leaseauto wat eerder doorgeven aan een collega en twijfelde toen of ik de Kodiaq moest kiezen of de Superb nog even moest aanhouden. Ik zocht toen naar vergelijkingsmateriaal. Naast wat foto en video materiaal van de twee in de sneeuw(??), vond ik niet heel veel meer. Dus om eventuele twijfelaars en anderen wat te helpen hierbij wat foto's van de Superb en Kodiaq naast elkaar.

Voor mij geldt dat ik de Kodiaq echt fijner vind rijden (maar dat is mijn eigen persoonlijke erg subjectieve mening). Hij is natuurlijk hoger maar de rijbeleving is nog steeds erg fijn. Ook is hij wat beter (niet zozeer steviger) geveerd en rijdt deze daarom veel lekkerder. De Sportstoelen zitten heerlijk en nog heel veel meer wat zal ik later in aparte een review zal posten.

Hier in ieder geval wat foto's van de oude en nieuwe 'king of the road' naast elkaar.

NB1: De Superb is op papier een centimeter of 15 langer staat er, maar heeft ook een langere neus en langere bumper waardoor de binnenruimte bijna gelijk is, echter heeft de Kodiaq ook meer hoogte waardoor het verschil (in mijn ogen) verwaarloosbaar is.
NB2: voor de puristen onder ons (de Superb is geen 'echte' sportline maar is door superskoda wat geüpgrade :D)
 

Bijlagen

  • Kodiaq_neus.jpg
    Kodiaq_neus.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 308
  • KodiaqvsSuperb_hoogte_neus.jpg
    KodiaqvsSuperb_hoogte_neus.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 356
  • KodiaqvsSuperb_verschil_hoogte.jpg
    KodiaqvsSuperb_verschil_hoogte.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 343
  • KodiaqvsSuperb_verschil_lengte_in_beeld.jpg
    KodiaqvsSuperb_verschil_lengte_in_beeld.jpg
    979,1 KB · Weergaven: 345
  • KodiaqvsSuperb.jpg
    KodiaqvsSuperb.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 322
  • KodiaqvsSuperb_back.jpg
    KodiaqvsSuperb_back.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 326
  • KodiaqvsSuperb.jpg
    KodiaqvsSuperb.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 304
  • Skoda_Kodiaq_Sportline_Steel_Grey.jpg
    Skoda_Kodiaq_Sportline_Steel_Grey.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 225

Okki

Donateur
Leuk. Mooie velgjes onder die Superb overigens.

Wel jammer van de "flats"....
 

Racer01

Senior Member
Leuk. Mooie velgjes onder die Superb overigens.

Wel jammer van de "flats"....

Ik was/ben ook erg fan van de velgen. De 'flats' kwamen echter met de velg. 19inch was de max onder de Superb maar dus wel met plattere banden.
 

Racer01

Senior Member
:laugh:
hahaha...ken je dat: net naar de wasserette geweest, nog geen 10min later...flats! Had mooier geweest voor de foto ja, maar ach, heeft m'n nieuwe collega ook wat te doen.
 

Okki

Donateur
...daarom heb ik altijd een wc rol op de hoedenplank in zo'n gebreid hoedje....
 

hemi24

Forumguru
Soms heb je meer zin in bier dan wijn, of liever een appel dan een peer...

Zijn beide prachtige wagens, persoonlijk vind ik het jammer van die grondverf op de beer... ;)
 
Bovenaan Onderaan