Status
Niet open voor verdere reacties.

Jewepe

Forumguru
@Corné de Kluijver
Had je niet heel even pijn in je buik toen het dashboard (weliswaar deskundig) gedemonteerd werd en vervolgens letterlijk zo'n beetje alles weer ingeleerd en geladen moest worden?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Corné de Kluijver
Had je niet heel even pijn in je buik toen het dashboard (weliswaar deskundig) gedemonteerd werd en vervolgens letterlijk zo'n beetje alles weer ingeleerd en geladen moest worden?

Zulke dingen zijn altijd spannend, het is altijd de vraag of het werkend te krijgen is zonder fouten en storingen en dat is gelukt. Er is altijd een weg terug als het niet lukt. 10 schroefjes en wat klikdelen en stekkers zijn niet het meeste werk. Alle software wordt na een back-up uit de auto getrokken en met het officiële ODIS programma wordt alles daarna weer ingelezen inclusief eventueel opties die je niet aangeschaft hebt en alleen softwarematig te activeren zijn. Matze is een IT’er en weet wat hij doet. Hij is niet voor 1 gat te vangen en zelfs een bug in de officiële software heeft hij handig gefixt, het heeft hem 3 uur hoofdbrekens gekost, maar het is een bijtertje en laat niet los voordat het goed is. Alleen de-en-montage is 1.5 uur werk, daarna kan de grote inleer klus beginnen.
 
Laatst bewerkt:

Stuiver

Forumguru
Helemaal vet gaaf!
Zo gaaf dat ik me vanaf vandaag afvraag of dit een mooi cadeautje is voor mijn superb. (Zit een nieuwe touchscreen columbus in)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Kan alleen maar onderschrijven wat @Corné de Kluijver hierboven schrijft.
Matze heeft enorm veel kennis en kunde in elektrisch en software van de VAG auto's.
Weet feilloos schroeven en klikverbindingen te vinden.
Hij handelt doordacht en blijft relaxed
Uitbouw en inbouw stelt geen moer voor
Meeste werk zit in aanmelden van alle zaken zo moeten je sleutels opnieuw gecodeerd worden maar ook zaken als ABS of schuifdak en noem maar op
Alle regels doorloopt hij in ODIS stuk voor stuk. Dat is echt monnikenwerk maar blijkbaar peanuts voor zo'n jonge ICT'er
Erg interessant en leuk om zo'n inbouw mee te maken.
Ook voor de andere Skoda's die er geschikt voor zijn bijvb O3 of Karoq of S3 maar ook Seat of VW kan hij die ombouw doen
Je kunt er met een gerust gevoel aan beginnen bij Matze
 

Bakboord1

Forumguru
Dit ziet er erg mooi uit!

Tijden veranderen maar de essentie blijft gelijk.
Meer dan 25 jaar geleden heb ik de cockpit van onze Simca 1100 omgebouwd van een analoge klok naar een toerenteller. (Dat was toen idd een luxe optie)
Nu wordt de cockpit nog altijd omgebouwd maar is het wel iets geavanceerder en (redelijkerwijs) niet meer zelf te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spector

Forumguru
Dat ziet er erg goed uit Corné!! Ik heb het al eens mogen ervaren in een Audi en vond het echt een meerwaarde. Ben stiekem wel een beetje jaloers :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan