Status
Niet open voor verdere reacties.

bobbl

Forumguru
Corné, gefeliciteerd met je nieuw bestelde Kodiaq, ben heel benieuwd straks hoe sterk die beer gaat worden:jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Dankjewel @bobbl, minimaal 450pk is de wens....., maar ik weet niet tegen welke problemen we wellicht aanlopen. 400+ gaat sowieso lukken ;)
 

oco1979

Forumguru
Anders variabele turbo van de porsche benzine er op zetten :cool:

Dan heb je in lage en hoge toeren genoeg(wat is genoeg uiteraard :D )

Die 2l kan veel vermogen aan,het zal de nodige eurodeals kosten.

Vermoed dat DVX wel zal meevallen kwa prijs.

JD daartegen, als je daar de prijzen van verschillende stage's bekijkt :sterretjes:

Sommige zullen zeggen koop dan iets krachteriger.

Maar wat is de fun dan.

Elk zijn hobby en daarin kan je zo ver gaan als je wil.

Ik ben voorstander.

Een wolf in schaapkleren :yeehaa: en de reactie van de andere mensen is subliem.

Lees hier dat de 180pk versie eigenlijk de 220pk versie is.

Das al positief.

Als deze idem motor is als bv de skoda RS 220 dan zit je bij stage 4 op 440pk en 550Nm(bij BR-performance)
 

Bijlagen

  • console[1].gif
    console[1].gif
    11 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@oco1979, JD en DVX hebben identieke prijsopgave afgegeven, dus daar zal het niet aan mankeren.
Blok is identiek aan Golf 7 GTI en alleen een chip geeft al 300pk.
 

LT83

Forumguru
@oco1979, JD en DVX hebben identieke prijsopgave afgegeven, dus daar zal het niet aan mankeren.
Blok is identiek aan Golf 7 GTI en alleen een chip geeft al 300pk.

En de overige bedrijven corne, zit er veel prijsverschil in? Gebruiken ze dan allemaal dezelfde setup?
Ik gok de tte470 of loba462 met intercooler, downpipe en intake om tot 430+ te komen?
 

Edwin83

Senior Member
Gefeliciteerd met je aankoop Corné! Een dapper project wat ik ook zeker wil volgen. Wel jammer de je Superb ontmanteld gaat worden........Ga je nog proberen hem actief particulier te verkopen?
 

oco1979

Forumguru
fmoon , dat is wel waar, soms beter ietskes minder pk en Nm maar dat deze blijft doortrekken.

:ot: hier iets wat ik even wil delen, tis niet echt off topic. Het onderstreepte van de tekst vind ik de moeite om eens bij na te denken. Tis nu hier wel van een diesel, maar tis principe er van en neen tis niet van een skoda :bloos:
Komt van een xxx tuner :

Wij concentreren ons op de Diesel. De motor is inmiddels al jaren bekend.
Deze motor kwamen we als eerste in de *** tegen. Met een enorme potentie van 730 Nm en 320 pk.
Om tot deze waarden te komen moeten we nu wel verder gaan dan gebruikelijk.
Zelfs software kent bepaalde grenzen. Althans wanneer men snel klaar wilt zijn komt er niet veel meer dan 660 Nm en krap 300 pk uit en dan nog niet eens langdurig.
Met langdurig bedoelen wij dan langdurig vol vermogen.
Daarvoor zorgt de regeling/beperking van de uitlaattemperatuur. Die grens staat nogal conservatief ingesteld waardoor er meestal maar 290 pk overblijft. Bij aanpassing van die grens is 315 pk langdurig aanspreekbaar. Het verschil tussen het echte werk en gerommel in de marge.

Om softwarematig voorbij de 680 Nm en 300 pk te komen zijn hele speciale aanpassingen nodig.
Dit type software maakt namelijk gebruik van zogenaamde "monitor" controles.
Dit zijn controles die bepaalde fundamentele tabellen bewaken door middel van terug rekening.
Wanneer deze terug rekening niet klopt ontstaan er bepaalde foutmelding.
Deze berekeningen zijn niet eenvoudig en zo blijkt te veel moeite voor de meeste tuners. Het laatste geldt voor ons niet, daarom komen wij aan 720 Nm en 315 pk bij de **** Diesel.


Behalve koppel- en vermogenstoename hebben we ons uiteraard ook bezig gehouden met de driveability in de vorm van de gaspedaalreactie. Deze vonden wij persoonlijk nogal lui. De *** is geen vedergewicht met ruim 2100 kg, maar omdat dan te benadrukken in een luie gaspedaalreactie...... Kortom, deze hebben we een stuk directer gemaakt.

Extra informatie
  • Toerenbegrenzer ongewijzig
  • Temperatuursafhankelijke koppel beperking bij koude en te hete motor
  • Uitlaatgastemperatuursbescherming
  • Type injectiesysteem: Bosch EDC17C79
  • Type EPROM: Flash vis Boot mode.

Kort gezegd, kunnen allemaal veel vermogen maken, MAAR hoelang blijft dat vermogen volhouden !!! zonder deze natuurlijk in brokken valt , ook niet de bedoeling dat he al de begrensers er af smijt.
 

Noord26

Forumguru
Dankjewel @bobbl, minimaal 450pk is de wens....., maar ik weet niet tegen welke problemen we wellicht aanlopen. 400+ gaat sowieso lukken ;)
De opbouw van het vermogen, nog belangrijker het koppel, is van groter belang als wat er puur topvermogen gehaald wordt.

Oh.. dat hoef ik jou eigenlijk helemaal niet te vertellen natuurlijk. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
En de overige bedrijven corne, zit er veel prijsverschil in? Gebruiken ze dan allemaal dezelfde setup?
Ik gok de tte470 of loba462 met intercooler, downpipe en intake om tot 430+ te komen?

Goedkoopste -20%, 1 van +20% en de duurste het dubbele. Waarbij de laatste 2 niet aan het project beginnen zonder de internals aan te passen, vandaar de meerprijs.
Beide turbo's die je noemt zijn besproken, maar passen waarschijnlijk niet zonder aanpassingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

oco1979

Forumguru
Nope, zelf niet DVX, br ,jd ,vag ...
Is bekent geworden met een merk, nederlandse tuner, geen onbekende....
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met je aankoop Corné! Een dapper project wat ik ook zeker wil volgen. Wel jammer de je Superb ontmanteld gaat worden........Ga je nog proberen hem actief particulier te verkopen?
Dankjewel! Leuk dat je gaat volgen :thumbsup: Actief verkopen denk ik niet, als ik een advertentie plaats kan ik de auto beter in de garage laten staan, anders komt hij ook op TV vrees ik ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan