Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Soms kun je beter een wat kleiner turbotje monteren, dan heb je misschien wel 30-40pk minder, maar ben je in 90% van de tijd rapper.

Op het moment dat bij mij helder is welke tjoenert het gaat uitvoeren zal dat zeker ter sprake komen. Dankjewel voor het meedenken :thumbsup:
 

Joske

Forumguru
Als je de turbo's sequentieel plaatst heb je mogelijk geen "giga extra kosten" maar het heeft vast wel een andere technische reden dat er niet standaard voor zo een biturbo gekozen wordt en eerder voor een grotere of ander type turbo. Je hebt ook wel wat extra ruimte nodig in deze opstelling.

Parallel geplaatste turbo's worden eerder bij een V-blok toegepast zodat elke cilinderrij zijn eigen turbo heeft. Iets dat onder andere in de M5 (F10) toegepast wordt. Op lijnmotoren wordt het ook wel gebruikt, maar dan bij de 6-cilinders.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe bolide! Je word net als ik ook al een beetje een ouwe l.. we gaan allebei voor de wat hogere zit!:D
 

CDK

Forumguru
BMW heeft zelfs een diesel met 4 turbo's in de 750D Als er de ruimte voor is dan is er veel mogelijk. Maar laten we niet gaan overdrijven :) De turbo moet niet groter gaan worden als dat 4 pittertje wat in die tractor ligt :deuk:
 

oco1979

Forumguru
proficiat, deze zal ik met veel bewondering volgen zene :cool::thumbsup::yeehaa:.
Ben daar altijd voor te vinden om zo iets te bewonderen en te lezen,zal van foto's en commentaar wat er al is aan gebeurd geen gebrek zijn.

Je superb te koop zetten,weinig km altijd rustig gereden :D.

Ben verwonderd dat ze deze wilden overnemen,want deze is nu niet direct voor jan modaal,eerder liefhebber.

Kzou zeggen laat je maar gaan :yeah::rockon:met je project.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

philippe bakker

Forumguru
Dankjewel @oco1979 :) :thumbsup:

@philippe bakker, ach joh die paar euro die dat scheelt op jaarbasis bij 17000km is verwaarloosbaar en je krijgt er een hoop plezier voor terug ;)
Ik heb het es uitgerekend voor mij het verschil in naft-diesel met mijn vorige en voor mij kwam dat op 1500 euro per jaar. Dus een dikke 100 euro per maand en ik heb elke dag fun. Maar ik ben blij dat ik hierin niet de enige ben se.
 

LT83

Forumguru
@ Philippe met een dikke diesel kun je ook wel fun hebben hoor. Ik heb toevallig vanmiddag paar sprintjes getrokken met een ibiza FR 1.9tdi met gt2260 erop. Die was gewoon net zo rap als mijn tfsi.
 

philippe bakker

Forumguru
Luuk das waar ik heb er nu nog wel geen tegengekomen. Meestal altijd type bmw 320d of Audi a6 2,0 tdi die denken sneller te zijn en ja das echt dag en nacht verschil. Die staan ongeveer stil tov de mijne
 

ertromp

Forumguru
Geweldige configuratie :thumbsup: Was natuurlijk net als onze @Joske al op de hoogte en heb al volop in je enthousiasme kunnen delen. Gaat weer een mooi project worden:thumbsup: Ben benieuwd en als er een tunert aan gaat werken zal ik zeker komen kijken tijdens de werkzaamheden en wat dan het eind resultaat zal worden.
Brullen maar met die traktort op de rollenbank :D

Sterkte met wachten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan