Kodiaq Sportline 2.0TSi importeren uit Duitsland

eeneen

Lid
Buiten het feit dat de taalinstellingen in het Duits staan.... Waar moet ik nog meer opletten als ik de 2.0TSi naar Nederland wil halen?
Vooral op technisch gebied en dergelijke?
Is er veel verschil met de 1.5TSi die in NL te bestellen is?
 

hemi24

Forumguru
Klopt de onderhoudshistorie en is de km-stand logisch?
Verder : hoe ziet de wagen eruit en is het algehele gevoel wat je erbij het goed?

Taalinstelling is wel één van de dingen waar je je het minst druk om moet maken lijkt mij...

Is de bestelling in 2017 uiteindelijk toch niet doorgegaan?
 
Laatst bewerkt:

eeneen

Lid
2017 is het hem niet geworden inderdaad. Superb met drie kinderstoelen ging toen nog.
Alleen als er een nr 4 zich meldt dan wordt het een ander verhaal. 4 kinderen kan je er in kwijt alleen dat ben ik of de vrouw toch de pineut en moet in de achterbak
We rijden nu nog met twee auto's als we ergens naartoe gaan en ben me al sinds 2016/2017 aan het orienteren voor een 7-zitter.
Blijf alleen hangen bij de Kodiaq en nu op de 2e plaats de nieuwe FordExplorer.... Die blijft wel ver achter overigens.
Nu dus maar eens goed kijken wat er in Dld voor handen is. De L&K zou een mooie aanvulling zijn naast de Superb maar dat interieur is niet echt mijn ding.

Dus kort verhaal nu... Bestel ik de 1.5 hier in NL of ga ik toch voor 2.0 uit bijvoorbeeld DLD.
 

ertromp

Forumguru
Je zou moeten proberen of je lakdikte metingen kunt krijgen van de DLD occasion. Wat je op diverse fora verneemt is dat er veel gesjoemeld wordt met schade verleden in DLD
 

Racer01

Senior Member
@eeneen : had voorheen ook de SuperB met 3 kids en nu met 4 kids heb ik de Kodiaq ongeveer anderhalf jaar: het was en is nog altijd een no-brainer! Rijdt superb ;) maar iedereen kan ruim zitten en kids ruziën vooral om wie er helemaal achterin mag zitten.
Denk dat je inderdaad goed moet kijken of alle bouten onder de motorkap onaangetast zijn. Is dit wel het geval dan wijst dat op schade. Verder de inderdaad opties eens goed bekijken en je algehele gevoel aanhouden. Maar ben ook geen expert.
Tot slot: ga vooral eens rijden en daag de motor uit. 2.0tsi is wel lekker hoor!
 

eeneen

Lid
Gisteren toch nog maar weer een proefrit en "passessie"gedaan met de SportLine.
Mooie auto, nette auto... geen op of aanmerkingen op het eerste gezicht. Ben gewoon verpest met de Superb L&K en dan merk je dat die 1.5 toch wel wat power mist. Ook in de Sportstand vond ik het jammer dat die niet iets meer beleving gaf.
Groot nadeel vind ik de instap naar achteren. Hebben nog twee kleintjes die ik echt met Isofix vast wil hebben. Om nu telkens die andere twee via de kofferbak in te laten stappen... het kan maar echt optimaal is dat nu ook weer natuurlijk.
Maar dat is nog geen gegronde reden om de auto niet aan te schaffen.

NU dus vooral eens kijken of ik ergens een mooie 2.0 zie staan...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.. we gaan op zoek ;)
 

4Motion

Senior Member
Nog een extra (=excuus) om een 2.0 tsi aan te schaffen. In een SUV hoort gewoon een 4x4 te zitten ;).

+ zonder iemand te willen chaufferen : Een "sportline" zonder sterke motor dat is zoals een taart zonder...
 

Henrik

Forumguru
Gisteren toch nog maar weer een proefrit en "passessie"gedaan met de SportLine.
Mooie auto, nette auto... geen op of aanmerkingen op het eerste gezicht. Ben gewoon verpest met de Superb L&K en dan merk je dat die 1.5 toch wel wat power mist. Ook in de Sportstand vond ik het jammer dat die niet iets meer beleving gaf.
Groot nadeel vind ik de instap naar achteren. Hebben nog twee kleintjes die ik echt met Isofix vast wil hebben. Om nu telkens die andere twee via de kofferbak in te laten stappen... het kan maar echt optimaal is dat nu ook weer natuurlijk.
Maar dat is nog geen gegronde reden om de auto niet aan te schaffen.

NU dus vooral eens kijken of ik ergens een mooie 2.0 zie staan...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.. we gaan op zoek ;)

Die instap naar achteren is in de Kodiaq inderdaad suboptimaal. Maar voor de kinderen maakt het niet zo heel veel uit. Ik weet niet hoe groot/klein jouw kids zijn, maar omdat je zegt dat je ze met Isofix vast wil zetten gok ik dat ze nog vrij klein zijn. Mijn kids van >6 jaar klimmen er vrij eenvoudig in, dus voor hen is het geen probleem.
 

Tinus78

Forumguru
Er staan er enkele op gaspedaal.nl te koop in nl.:D
2.0 tsi sportline met 7 zitter.....

en ja....de 2.0 tsi kan ik aanbevelen.....heeeeeerlijk......
 
Laatst bewerkt:

Z4_2.8

Lid
Jaar geleden een 2.0tsi sportline door DAS import uit Duitsland gehaald. Auto was 1 jaar oud. Prima route, aanrader.
Nadeel? Verbruik in de stad/korte ritten. Maar dat weet je, auto is zwaar. Geen stoplichtkoning.
 

Rataplan

Forumguru
Nog een extra (=excuus) om een 2.0 tsi aan te schaffen. In een SUV hoort gewoon een 4x4 te zitten ;).

+ zonder iemand te willen chaufferen : Een "sportline" zonder sterke motor dat is zoals een taart zonder...
+1 vind ik ook voor een SUV zonder 4x4 of AWD. Geregeld een SUV uit een grasland of berm moeten helpen.
 

Riogio

Actief lid
...Hebben nog twee kleintjes die ik echt met Isofix vast wil hebben. Om nu telkens die andere twee via de kofferbak in te laten stappen... het kan maar echt optimaal is dat nu ook weer natuurlijk...

Een andere optie (en zo doen wij het) is 1 kinderstoeltje voorin op de passagiersstoel maar dan moet je vrouw of jij op de 2e zitrij zitten. Tis even wennen maar uit ervaring kan ik je zeggen dat dat helemaal geen straf is ;).
 
Bovenaan Onderaan