Kodiaq: slecht radio ontvangst

Adriano

Nieuw lid
beste allemaal, ons valt op dat de radio ontvangst in onze Kodiaq zó slecht is. Op de route Eindhoven - Uden (30 km) hebben wij nauwelijks ontvangst gehad. Met onze vorige Octavia hadden wij daar geen last van. Wie heeft een idee waaraan dit kan liggen? De Kodiaq is nu 19 maanden oud. Bedankt! :)
 

Frenk21

Forumguru
@Adriano ik rij bijna dagelijks op dat stuk weg en heb daar geen problemen mee. Ik heb de radio wel altijd op dab+ staan.
Wel heb ik bij eindhoven ten hoogte van Shuregard storing ivm de kpn-toren(digitenne) die langs de weg staat.
 
beste allemaal, ons valt op dat de radio ontvangst in onze Kodiaq zó slecht is. Op de route Eindhoven - Uden (30 km) hebben wij nauwelijks ontvangst gehad. Met onze vorige Octavia hadden wij daar geen last van. Wie heeft een idee waaraan dit kan liggen? De Kodiaq is nu 19 maanden oud. Bedankt! :)
Traject Eindhoven Tilburg is ook dab+ technisch een drama. Via fm geen probleem, maar ter hoogte van oirschot, shurguard Eindhoven, Eersel is het drama.
 

Stuiver

Forumguru
Traject Eindhoven Tilburg is ook dab+ technisch een drama. Via fm geen probleem, maar ter hoogte van oirschot, shurguard Eindhoven, Eersel is het drama.
Ik rijd dit dagelijks onderweg naar het westen en terug en heb nergens last van. :pieker: Luister DAB+ studio Brussel, radio 2 en radio 10.
 

Adriano

Nieuw lid
Dank voor de reacties. De radio stond op DAB+. Volgens onze garage ligt het aan het slechte bereik van DAB+ echter ik lees nu bij diverse schrijvers dat zij geen probleem hebben op hetzelfde traject. Dus is er toch iets aan de hand met de radio. Dank nogmaals allen! :) Fijne dag toegewenst.
 

DeNnZ

Forumguru
Wij hebben destijds bij onze kodiaq bijna nooit ontvangst gehad op DAB+, er is toen een hele nieuwe 5F module ingekomen.... Dit heeft toen het probleem opgelost.
 

EdK

Forumguru
Niet toevallig een USB lader voor in het 12V stopcontact hierin zitten ??

Bij de goedkope versies ( USB laders ) wil het wel eens gebeuren dat hij de gehele radio ontvangst om zeep helpt.
Zelf onlangs ervaren in mijn bedrijfswagen daar ik een nieuwe lader had geplaatst en alleen nog maar ontvangst had van NPO 4
Na zoeken wat de oorzaak kon wezen ( je verdenkt in eerste instantie totaal niet die lader ) kwam ik er achter dat dat goedkope ladertje de oorzaak was....
 
Niet toevallig een USB lader voor in het 12V stopcontact hierin zitten ??

Bij de goedkope versies ( USB laders ) wil het wel eens gebeuren dat hij de gehele radio ontvangst om zeep helpt.
Zelf onlangs ervaren in mijn bedrijfswagen daar ik een nieuwe lader had geplaatst en alleen nog maar ontvangst had van NPO 4
Na zoeken wat de oorzaak kon wezen ( je verdenkt in eerste instantie totaal niet die lader ) kwam ik er achter dat dat goedkope ladertje de oorzaak was....
Ga ik eens proberen, al heb ik geen goedkope lader...
 

EdK

Forumguru
Ik ben bang dat het inderdaad de oplader is....
emoji51.png
Tsja je hebt in ieder geval de oorzaak gevonden.
En nu dus nog de goede USB lader erbij vinden die niet op je radio signaal stoort.....
 
Bovenaan Onderaan