Kodiaq offroad

Maartenvds

Forumguru
leuk om te zien ook al heb ik veel doorgespoeld want ik verwachte toch wat meer actie in die 45 min. Leuke auto maar een echte echte offroader blijft een Toyota land cruiser ooit een keer een off road rit mee gemaakt door de bossen en dat is ontzettend gaaf :)
 

hemi24

Forumguru
Inderdaad een Toyota LandCruiser of een Mercedes G(eländewagen) zijn de betere opties als je het ruwe terrein in wilt...
Maar qua prijs moeten deze ook wel 2x zo goed zijn!
Zet je een Kodiaq op het betere offroad-rubber, dan gaat ook die je vrij ver brengen!
 

Sk_Hans

Forumguru
Inderdaad een Toyota LandCruiser of een Mercedes G(eländewagen) zijn de betere opties als je het ruwe terrein in wilt...
Maar qua prijs moeten deze ook wel 2x zo goed zijn!
Zet je een Kodiaq op het betere offroad-rubber, dan gaat ook die je vrij ver brengen!
Eigenlijk zonde om met zo'n mooie Kodiaq het terrein in te gaan. Veel te veel risico op een krasje.

Als ik het terrein in ga doe ik dat met mijn hobby auto. Die komt vrijwel overal doorheen (heeft ook wel wat aanpassingen). En die kost een stuk minder dan een Defender, Landcruiser of G.

Jimny.jpg
 

Sk_Hans

Forumguru
Het is inderdaad een Suzuki Jimny. Toen het model net op de markt kwam, zo'n 20 jaar geleden heb ik er ook eentje gehad. Maar toen er kinderen kwamen, werd hij snel te klein. 2 jaar geleden heb ik er weer eentje gekocht. Deze is van 2000 en is dus net volwassen geworden. :cool:

De auto heeft een ladderchasis, starre assen, 4WD met high en low gear. Mijn auto is een stuk verhoogd en heeft andere veren en schokbrekers. Daardoor kunnen er grote wielen onder (speciale banden 235/75-15). Maar moesten er wel ook andere tandwielen in voor een andere reductie. Verder heb ik o.a. een bullbar, rocksliders, roofrack, beschermingsplaten aan onderzijde en inderdaad een snorkel.

Het is een behoorlijk simpele auto (zeker als je het vergelijkt met de Kodiaq) zodat je een heleboel zelf kunt doen. Ik ben absoluut geen monteur maar bij deze auto kan ik soms zelf wat knutselen. Vorig jaar heb ik zelf de complete remmen voor en achter (schijven, klauwen, cilinders etc) vervangen nadat er iets kapot ging in het terrein. Onlangs schakelde hij zwaar en heb ik de koppelingskabel vervangen. De rest van de koppeling vervangen gaat me dan toch iets te ver. Het is gewoon erg leuk speelgoed en nog betaalbaar.
 
Bovenaan Onderaan