Kodiaq in Velvet Red?

elsinga

Forumguru
Hallo allemaal,

ik neig steeds meer naar deze beer als volgende leaseauto. :) Nu rij ik een O3 in Race Blue en de Kodiaq lijkt i de configurator in Velvet Red ook wel leuk (en vooral minder saai). Ik heb rood ook voor de O3 overwogen, maar ik kon echt nergens eentje bekijken die in die kleur geleverd was... ook via dit forum alleen maar foto's kunnen bekijken van iemand die 'm had.

Nu ken ik de rode kleur van de Ford Mondeo, Nissan (zelfde nest tenslotte), maar ook de Renault Megane wel in het echt. Dat is ook het soort rood wat ik zoek, want gewoon rood is lelijk en niet alle rood metalic is mooi.

Wie heeft de Velvet Red al eens gezien ergens? Ik zou die kleur graag zelf eens zien in het echt...
 

massis

Senior Member
Een velvet red kan je nog niet gezien hebben, het is een voor skoda volledig nieuwe kleur die pas in week 45 geïntroduceerd wordt.
De rode die je nu ziet rondrijden zijn Corrida Red, en die kan je niet meer bestellen. Dat geldt ook voor andere modellen zover ik weet, Skoda's rood was altijd Corrida Red.

Zoals je zelf al doorhad is Corrida Red geen metallic, en zal Velvet red dat wel zijn.

Corrida red is deze (en dat is de laatst geproduceerde als het goed is :tongue: ):
kodiaq 1.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Wij zitten in hetzelfde complex waar Hilti (Berkel en Rodenrijs) ook zit. Dagelijks een kleine 100 rode Octavia's. Blij dat ik straks m'n Kodiaq op hetzelfde parkeerdek kan planten. Eindelijk een beetje verschil ;)
 

Sk_Hans

Forumguru
Wij zitten in hetzelfde complex waar Hilti (Berkel en Rodenrijs) ook zit. Dagelijks een kleine 100 rode Octavia's. Blij dat ik straks m'n Kodiaq op hetzelfde parkeerdek kan planten. Eindelijk een beetje verschil ;)

Zojuist reed ik over de Veluwe en langs Harderwijk. Achter me reed een rode Octavia. Toen kwamen twee rode Octavia's, toen nog twee en weer een paar. En het bleef maar doorgaan. Ik zag dat er iets op de deur stond maat kon het zo snel niet lezen in het drukke verkeer. Mijn vrouw zag dat het "Hilti" was. Nooit van gehoord. Zij even zoeken wat dat voor bedrijf was. In Harderwijk reden langs dat bouwvakkersopleidingcentrum bij de v/d Valk. Daar stond nog een hele lading bij de uitgang te wachten. Alsof een heel nest van die rode Octavia's ineens leegstroomde. :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn vrouw zag dat het "Hilti" was. Nooit van gehoord
Hilti is een merk (<linkje) professioneel zwaar gereedschap. Die boren bv. met speels gemak een gat in een betonnen muur die zo hard is dat veel andere klopboren het simpelweg laten afweten.

Overigens had er ook DE (Douwe Egberts) op de deuren kunnen staan - die hebben (of hadden ooit) ook heel wat rode Octavia's rondrijden voor vertegenwoordigers en servicemonteurs...
 
Bovenaan Onderaan