Kodiaq in Duitsland gekocht

lakke

Lid
Twee weken geleden heb ik een Kodiaq besteld in Duitsland via Jutten en Koolen: Autokaufhaus met EU-importe. De auto wordt met een oplegger bij mij thuis afgeleverd. De import doe ik verder zelf.

Interessante alternatieve route met hopelijk een financieel voordeel.

Mijn bestelling:
  • Skoda Kodiaq Ambition Plus 1.4 TSI ACT DSG € 24.1900,-
    • bekleding: ambition bruin
    • Vegen: Sirius antracite
    • kleur: Candy white

extra's;
upload_2016-12-30_17-56-2.png
 

CDK

Forumguru
@lakke gefeliciteerd met de aankoop. ben benieuwd of je effectief goedkoper uit bestaan het einde van de rit :jaja: de reden dat ik het me af vraag is dat de prijs in NL ex BPM bijzonder scherp is. Ik blijf dit draadje even volgen in de hoop dat je na levering hier ook nog uitsluitsel geeft ;) Importeren kan voor mij namelijk ook interessant zijn namelijk :)
 

lakke

Lid
In de attachment staat de gehele berekening: ook de BPM en alle extra's. Ik zal jullie op de hoogte houden, maar de levertijd is 4 tot 6 maanden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru

Frank C

Forumguru
@lakke heb ook lang naar import optie gekeken via bv take-your-car.de. Uiteindelijk gekozen voor aanschaf in Ned. omdat de Octavia style business prijs technisch vergelijkbaar uitviel met importeren van een style uitvoering plus opties. Tevens was inruil bij dealer toch makkelijker. Hou ons op de hoogte
 
Laatst bewerkt:

marang73

Forumguru
Vreemd .... mijn dealer wist te vertellen dat het voor de Duitsers interessant is om in NL te bestellen .... vooral de Business uitvoeringen.
 

CDK

Forumguru
@marang73, zoals ik het bekeken heb kan het inderdaad interessant zijn voor onze zuider en oosterburen om bij ons te shoppen. Als ik configureer in België, Duitsland of Tsjechië dan kom ik daar duurder uit als in NL als ik de bpm er bij tel....
 

Bakkertje

Forumguru
Vreemd .... mijn dealer wist te vertellen dat het voor de Duitsers interessant is om in NL te bestellen .... vooral de Business uitvoeringen.

Dat komt omdat een Duitser de BPM juist terugkrijgt en de kale prijs is in NL lager dan in DE, maar door onze vrienden in Den Haag is de prijs onderaan de streep in NL juist weer hoger..
 

marang73

Forumguru
Dat komt omdat een Duitser de BPM juist terugkrijgt en de kale prijs is in NL lager dan in DE, maar door onze vrienden in Den Haag is de prijs onderaan de streep in NL juist weer hoger..

Dat snap ik maar dat zou ik verwachte dat voor NL'ers het niet interessant is om de auto in DE te bestellen.
 

lakke

Lid
Volgens mijn berekeningen gaat het ongeveer € 3000,- schelen op mijn samenstelling.

Beetje ingewikkelde berekening doordat mijn combinatie niet helemaal kan in Nl. Ook zit je met 19% BTW in Duitsland en en 21% in NL en dan nog de BPM natuurlijk. Ik koop op de zaak dus kijk zonder BTW en met PBM (€ 8160,- op de 150pk met DSG).

Grappige is dat de Duitse dealer eerst de Kodiaq importeert uit Europa (wellicht NL) en dan importeer ik deze weer naar NL.
 

Rataplan

Forumguru
Vreemd .... mijn dealer wist te vertellen dat het voor de Duitsers interessant is om in NL te bestellen .... vooral de Business uitvoeringen.
Klopt, doen er meer hier. Met name bij de duurdere auto's scheelt het veel. Om de auto's in Nederland enigszins betaalbaar te maken is de prijs zonder BPM en BTW in NL lager. Schijnt in Zweden nog lager te zijn.

Ik vind het dus een vreemde constructie. Wellicht omdat het lichter model zonder 4WD is, is de BPM in NL niet zo hoog...

Overigens; wie besteld er nu een SUV zonder 4WD? :fool:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

marang73

Forumguru
Overigens; wie besteld er nu een SUV zonder 4WD? :fool:

Ik. Peugeot brengt de 3008 zonder 4WD ... groot gelijk. Scheelt in de productiekosten, etc.

Ook lees ik op forums commentaar dat je met de Kodiaq (en andere vergelijkbare modellen) niet het echte terrein in kan gaan. Klopt moet je maar een Range Rover of iets dergelijks kopen. Is deze auto ook niet voor bedoeld.

Voor mij is een SUV/CrossOver gewoon een wat hoger model. Verwacht er geen terreinmogelijkheden van.
 

Rataplan

Forumguru
Denk eens anders !!

Wat moet je in hemelsnaam in NL met een SUV met 4WD op een enkeling na misschien....
Bospaden, graslanden etc etc

Ik ben geregeld in terrein en bos te vinden. Voorheen met een Freelander 2 en die was dan ook voorzien van AT banden.
Ook op vakanties in Italië en Frankrijk tussen de olijf- en wijngaarden door. Waar geen verbodsborden staan mag je in. Geregeld leuke van locale boeren gehad. Als je je maar aan de groene code houdt!

De max aanhangwagen trekgewicht en terreincapaciteiten bleken te beperkt voor mij, dus overgegaan op een Defender. We hebben lang getwijfeld tussen een Octavia of een Discovery Sport naast de Defender, maar we wilden de privé auto niet te duur maken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Overigens; wie besteld er nu een SUV zonder 4WD?
Als je niet aan een zandpad woont, niet naar de wintersport gaat en ook geen paardentrailer of zo in en uit een weiland moet trekken, dan is een 4x2 ook prima. Alle andere voordelen, maar een stuk voordeliger in aanschaf en gebruik.
 

eriktv

Forumguru
Mijn zwager (Duitser) heeft vandaag hier (in Tsjechie) een Kodiaq besteld en importeert hem zelf, dat scheelt hem ongeveer €7.000 met Duitsland... Het kan dus nog goedkoper, zou je haast zeggen :)

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG-7 Style met parkeerpakket + camera, panoramadak, 3e zitrij, verwarmbare voorruit, leer/alcantara, LED-pakket plus, DAB en extra airbags. €40.200, schoon aan de haak, zo te importeren in Duitsland. Niet eerlijk, zou in Nederland al gauw richting de €60.000 gaan :troost:
 

CDK

Forumguru
zou in Nederland al gauw richting de €60.000 gaan :troost:

Mij lukt het niet met configureren om de 60k te halen met een benzine uitvoering.
Een kleine 57k zonder korting full options.
Daarvan is ruim 14k bpm, zonder die fijne belasting kom je dan op 43k uit, haal je daar de btw nog eens van af dan kom je op ruim 36k uit. Moraal van het verhaal, de roverheid maakt het erg kostbaar ;)
 
Bovenaan Onderaan