Kodiaq Amundsen

N071

Nieuw lid
Ik rij nu een weekje in mijn nieuwe Kodiaq met Amundsen unit en twee dingen vallen mij op. Ten eerste komt het systeem moeizaam online via de hotspot van mijn iPhone. En ten tweede is het systeem afgeleverd met gedateerde kaarten 45/2016. De verlengde A4 bijvoorbeeld kent het systeem nog niet en die ligt er toch al een tijdje.Is er iemand met vergelijkbare problemen?

Gr. Remco
 

Japanese Power

Donateur
Even een belletje naar de dealer, mij is verteld dat er elk half jaar updates uitkomen.
De verlengde A4 is al geopend vanaf 18-12-2015.
 

N071

Nieuw lid
Dealer stuurt per omgaande de nieuwste versie op. Dus dat is geregeld. En anders kunnen we nog online navigeren via carplay. Nu het hotspot probleem nog.
 

EdK

Forumguru
Kent ie de A5 zeker ook nog niet ??
Wel pas dan maar op als je rond A2 / A9 / A10 / A1 en A6 gaat rijden......ga je geheid de verkeerde kant op....

Maar als je nu kaarten 45/2016 hebt dan vraag ik me af wat de update gaat geven...??
Heb je dan wel de verlengde A4 er bij ?
Waar gaat dit toch fout bij VAG met die europese kaarten ?
Worden ze gewoon van achter genomen door die kaarten leverancier ?
Word het dan niet tijd dat ze met Naviextras gaan werken ?
Misschien heb je dan de kaarten na eerste update niet gratis, maar ben je wel verzekerd van up to date kaarten...
 

Rallye

Forumguru
Hoezo sturen ze je de nieuwe kaarten op? Krijg je een SD-kaart van ze? Die kost €230,- Eigenlijk hoort het updaten (gewoon de kaarten van internet downloaden) bij het afleveren natuurlijk...
 

N071

Nieuw lid
Ja, een SD kaart met de nieuwste versie. Zoals je mag verwachten bij een nieuwe auto.
 

Jewepe

Forumguru
Ik zou niet al te optimistisch zijn. Is waarschijnlijk kaartmateriaal van een jaar oud. Dat is ongeveer de gemiddelde tijd dat de updates van de VAG-groep achter lopen.
 

N071

Nieuw lid
Was het maar een jaar oud, dat zou een verbetering met de huidige (nieuwste) versie (ece1 2017). Wat een blamage !
 

Antera

Donateur
De nieuwste kaarten verwacht geen wonderen. Heel veel nieuwe wegen staan er nog steeds niet op. Maar je hebt nu wel de nieuwste :-)

De hotspot zmoet je eens proberen met een android phone en kijk dan eens of ie vlotter is. Kan ook zomaar aan je instellingen liggen
 

Meurtz

Lid
Die Iphone problemen heb ik ook. Standaard als ik de auto in stap zet ik de hostspot even uit en aan en na enkele minuten is ie er dan weer. Ik heb nog niet geprobeerd om een SIM in het SIM slot te proppen, mogelijk gaat dat beter.
Ben dus ook nog op zoek naar een data only SIM voor weinig.

Oh, ja : Maarten en sinds 2 weken een Kodiaq Business Style na bestelling in februari 2017. Koets met een hoofdletter K
 
Bovenaan Onderaan